Welke rokjes/jurkjes kun je dragen als je volslank bent? (of hoe gecombineerd)

Ik ben volslank. Dus slank met een beetje meer ;), oftewel, flinke borsten, billen en een beetje een buikje.
Wanneer ik een broek draag, vind ik mezelf er prima uitzien.
Echter ik vind een rokje of een jurkje ook zo leuk.
Wanneer ik dit ga passen in de winkel, lijk ik meteen een gezellige dikkerd.
Ik pas dan expres al geen strakke modellen, maar ergens doe ik iets fout.
Waar kan ik het beste op letten wanneer ik een rokje of jurkje wil kopen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Mode
9.7K

Het beste antwoord

Draag uni-kleuren. Geen drukke motieven of strepen. Verder: zorg dat je als je gaat passen, een goede panty of maillot aanhebt. Liefst een neutrale kleur (huis of zwart). Doe ook leuke laarzen of pumps met hakken (!) aan. Jurkjes staan altijd leuker met hakken eronder, helemaal als je wat 'voller' of 'korter' bent.

(en nog een extra tip: als ik er echt op uitga om iets te kopen, zorg ik dat m'n haar leuk zit. Je gaat toch onbewust ook naar je gezicht staan kijken in z'n spiegel in een pashokje. Als de rest er goed uitziet, lijkt het jurkje ook gelijk al leuker ;-) )
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vreselijk die pashokjes :) Ik noem dat altijd spiegels van de waarheid.

Andere antwoorden (6)

GEEN losse flodder jurken en rokjes, maar goed aansluitend.
Tip: kijk eens naar "what not to wear" op TLC, elke werkdag om 18:30. Veel handige tips over pasvormen en modellen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb er zelf ook moeite mee.
Want ik ben niet alleen dik, maar ook nog heel klein.

Dan krijg je al gauw, wat mijn man noemt:
"het zangeres-zonder-naam effect".

Het gaat niet alleen om de jurk, of de rok, maar om het totaaleffect.

Ulla Popken is zo'n merk voor grote maten.
Als je naar die foto's kijkt, dan denk ik altijd:
maar die modellen hebben niet zo'n grote maat!

Kies bijv. eens maat 58: die vrouwen hebben die maat niet!
Blote armen zou ik ook nooit doen.
Leggings ook niet.
Wel: alles wat optisch een beetje verlengd.
Dus: ze dragen bijna allemaal hoge hakken.
Of panty en laarzen in dezelfde kleur als de jurk.

http://www.ullapopken.nl/nl/categorien/Damesmode/Rokken_Jurken/Jurken/

Toegevoegd na 2 minuten:
Google eens op
grote maten kleding
Dan krijg je heel veel voorbeelden te zien.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoi momopoyolo (originele nick ;))
Ik ben niet dik en niet slank, maar zit er zo'n beetje tussenin. Mollig of volslank of zo? Slank met een laagje eroverheen zeg maar :)
Als je dik bent, kun je jezelf daar heel mooi naar kleden, net als slanke mensen. Maar als je ertussenin hangt, vind ik het niet meevallen. Wat rokjes betreft dan.
Maar misschien inderdaad als ik eens bij de grote maten ga kijken, dat die kleding dan toch beter gemaakt is voor mijn figuur.
Oh ja, ik ben ook niet echt groot, rokjes doen idd kleiner lijken dan, en molliger.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je niet echt dik bent en wel volslank, maar je zit stevig in je vel en er blubbert niks.......
dan kan je echt wel heel veel dingen dragen hoor.
Er zijn toch juist heel veel volslanke vrouwen die
er prachtig uitzien?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een beetje lef is ook wel handig.
Toen ik jong was en heel slank en mooi (20 jaar) toen
kon ik alles hebben.....en durfde niet.
Later - en nu - durfde ik alles, maar stond me veel niet.
Ik heb eigenlijk altijd mij kleren zelf gemaakt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haha, hoe herkenbaar!
Ik stond rond die leeftijd regelmatig onzeker naar mijn lichaam te kijken voor de spiegel in mijn blootje.
Ik wist niet hoe prachtig ik was :D Ik ben wel dik geweest hoor, maar toen was ik gewoon dik in een rokje. Net als dat ik gewoon dik was in een broek.
Ik heb er nu ik ben afgevallen meer moeite mee om me te kleden ;)
Je kunt een strak aansluitend rokje dragen met een iets wat bloesend topje of een jurkje met à-lijn waarbij je taille geaccentueerd wordt en iets losser zit bij je buik en heupen.
En zwart vind ik zelf altijd werken
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hou van je curves....
Het enige wat je moet ontwijken zijn rechte modellen. ( die staan alleen slanke mensen redelijk)
Dus kokerrokjes. Of A vorm rokjes zijn dan goed voor je.
En dan niet te lang... Tot op de knie
Gecombineerd met een strak topje helemaal top.
Hoe losser jij je kleed hoe dikker je lijkt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit ligt helemaal aan je figuurtype (peer/appel etc.) Als je bijvoorbeeld een buikje hebt kun je kiezen voor een A-lijn jurkje, dat uitloopt vanaf de borst. Je kunt hiervoor heel veel tips krijgen op onze nieuwe Curved pijler!

Toegevoegd na 3 dagen:
Zo kun je bijvoorbeeld kiezen voor een jurkje met een print, hiermee verleg je de aandacht naar je benen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De empirelijn zeker.
Daar wordt je nu juist zo vierkant van.
Ikzelf heb ook flinke billen / borsten en een buikje. Maar wel slanke onderbenen. Ik kies voor een A-lijn jurkje tot net boven de knie met een bolero erbij en een donkere panty of legging. Schoenen met hoge hakken en je ziet er super uit in een jurkje!

http://www.bretonsestrepen.nl, de online winkel voor dames, heren en kinderkleding met leuke streepjes!