Waarom zijn witte sokken "fout"?

Ik wil geen antwoorden van: "Het ziet er gewoon niet uit" ofzo.... Waarom zien het er dan niet uit?

En in witte gympen?
En bij het sporten?
En bij een stoere jeans-outfit?

Ik doe maar eens wat suggesties! Graag je antwoord goed onderbouwen!

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Mode
3.2K

Het beste antwoord

Witte sokken zijn niet 'fout'.

Mode-fundamentalisme is fout.

Wat wel en wat niet kan of moet in de (kleding) mode verandert voortdurend.

Een mooi voorbeeld vind ik de babykleurtjes: lichtblauw voor jongetjes en lichtroze voor meisjes. Dat was vroeger precies andersom!

Als een populaire filmster dit jaar ineens vind dat witte sokken het summum zijn, loopt iedereen ermee.

Behalve de conservatieven, die vinden dat iedereen zich na zijn twintigste net zo moet kleden als zijn opa.
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Rose,wanneer was "vroeger"?
rose
14 jaar geleden
Vroeger was toen vandaag nog toekomst was... ;.) Ik heb de precieze jaartallen niet paraat, kom ik wellicht op terug.
rose
14 jaar geleden
Hoedanook, in de 19e eeuw was er in Frankrijk duidelijk de gewoonte om jongetjes te kenmerken aan lichtblauw en meisjes aan roze. Deze gewoonte werd op het einde van de 19e eeuw in de Verenigde Staten overgenomen. Velen wisten echter niet precies hoe de Fransen het juist deden en er ontstaat grote verwarring. Mede door de associatie "rood=man, blauw=vrouw" wint de idee "roze=jongen, lichtblauw=meisje" geleidelijk aan veld. In het begin van de 20ste eeuw geldt roze voor jongens en lichtblauw voor meisjes. Dit slaat na de 2de wereldoorlog om in roze voor meisjes en lichtblauw voor jongens. De oorzaak hiervoor is tweeërlei: enerzijds een twee schilderijen ("Blue boy" van Gainsborough en "Pinkie" van Lawrence) die zo populair zijn dat reproducties ervan in vele huiskamers terecht komen, anderzijds een aantal modecollecties die razend populair zijn. http://www.dewolf-mertens.net/homesite/papa/
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
O.K. Dank je wel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kijk rose, je slaat de spijker op zijn kop!!+

Andere antwoorden (12)

Heeft misschien ook wat met smaak te maken.
Witte sokken draag je bij je sportschoenen als je gaat sporten.
Persoonlijk draag ik alleen witte voetsokjes (van die sokjes die net zo groot zijn als je schoen).
Maar goed.. smaken verschillen hè!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is vooral witte sokken in donkere schoenen die een probleem zijn. Je krijgt dan een kleurcontrast dat een totaal gebrek aan stijl demonstreert.

Witte sokken tijdens het sporten zijn natuurlijk prima, dan draag je kleding die vooral functioneel moet zijn. En als je stijlvolle witte sneakers draagt, kunnen daar ook witte sokken in. Geen sportsokken dan weer, tenzij je ook echt aan het sporten bent.

Donkere nette schoenen met witte sportsokken is dan weer dubbel fout: die streep wit tussen de zoom van je broek en je schoenen (jawel, hier komt hij toch) ziet er niet uit, en laat ook nog zien dat je het verschil niet kent tussen kleding voor het sporten (witte sportsokken) en nette of smart casual kleding.

Toegevoegd na 3 minuten:
Om te illustreren met een voorbeeld dat misschien duidelijker is: witte sportsokken in nette schoenen is zoiets als een pyjamabroek dragen onder een krijtstreepcolbertje met gesteven overhemd en keurig gestrikte stropdas.

Niets mis met pyjama's, je combineert ze alleen niet met je nette pak.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Alles wat "uit de mode" is, is fout. Witte sokken was volgens mij echt een hype. Maar nu is het oud.

Men wil niet graag verwezen worden met geschiedenis of een periode in het verleden. Daar ligt kennelijk oud zeer. Dus het zegt meer over diegene die het zegt dan over diegene die nu die sokken draagt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oud zeer? Vroeger achtervolgd door witte sokken? Gedumpt door je geliefde witte sokken? Wat moet ik me hierbij voorstellen? Ik vind het niet mooi, om de redenen die ik in mijn antwoord noem, maar daar blijft het bij. Het zijn maar sokken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geen idee welk oud zeer. Ben niet helderziend. Zou jij een opmerking maken naar iemand die jij kent en hij heeft witte sokken aan?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Alleen als hij ernaar vraagt. Mijn vriendschap is niet verbonden met iemands kledingstijl. Maar als diegene het vraagt, is het antwoord dat ik hierboven heb gegeven ook het antwoord dat ik hem zou geven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik begrijp dat hoor SuzyQ. Mijn antwoord is gebaseerd op iemand die het wel uit zichzelf zegt en zich er dus wel openlijk aan ergert.
Ik zeg niet dat jij hier een trauma over moet hebben. Welk trauma dan als voorbeeld. Nou misschien heeft diegene zelf altijd wel opmerkingen gehad dat hij er niet modieus genoeg eruit zag. Dan kan hij dat nu eens terug doen.
Sommige kinderen die gepest worden, gaan zelf ook pesten.
Witte sokken is gewoon niet in de mode. Bij tennissen heeft bijna iedereen witte sokken, dus daar kan het weer wel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
plus van mij. onterecht minnen!!!
Alleen pubers laten de kleur van hun sokken bepalen door derden. Witte sokken ijn fout, suede schoehen zijn fout, bruine schoenen zijn fout. Ik draag graag bruine suede schoenen emt witte sokken. Die schoenen noeemden ze vroeger 'bordeelsluipers'. Hoe komt men aan die onzin?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 ik draag altijd witte sokken,en altijd een spijkerbroek,als jij je lekker voelt in de kleding die je draagt moet je dat gewoon doen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Plus hoor onbenullig, goed van jou!
Dat "fout" heeft te maken omdat de maffia ook altijd witte sokken aanhad. En je wilt natuurlijk niet in verband worden gebracht met de maffia!
En ja, het is ook gewoon uit!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nee hoor niet bij mij. Je moet gewoon dragen wat jij zelf mooi vindt. Altijd die domme modemeelopers. Dat ineens elke stoere vent in een rose shirt moet lopen enzo. trek gewoon aan wat jij lekker vindt zitten en mooi vindt. een hele poos geleden had ik een versleten spijkerbroek waar ik allemaal gaten in gemaakt had. met stof erachter. en hahaha wat liep ik er debiel bij. Een paar jaar later was het helemaal in. Dus het is fout bij alle schaapjes en voor de rest niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat wilde ik ook zeggen.
Witte sokken zijn wat mij betreft alleen fout als ze worden gedragen in sandalen of als ze tot de knieën omhoog worden getrokken bij een korte broek.

Toegevoegd na 6 minuten:
Als mij dat een puber of schaapje maakt, het zij zo...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
beeeh, beeehhh. :p
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
whahahaaha, lol.
Ik vind witte sportsokken een gruwelijke afknapper. Witte sokjes voor meisjes zijn wel toegestaan, mits van goede kwaliteit, schoon en mooi afgewerkt. Witte sokken voor mannen zijn een teken van slechte smaak behalve op het sportveld of de tennisbaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Beetje meeeh... In de jaren tachtig was je juist Uberhip met je witte sportsokken.... Wat is er gebeurd? Zijn er bitjes en bytjes in onze hersenen omgevallen of zijn wij kuddedieren geworden?
ach fout ,fout ,fout , onzin, zolang er nog manden en kluwen witte sokken worden verkocht ...is er niets fout aan hoor, ze worden nog gewoon verkocht .Het zeggen dat het fout is een mode . Niemand bepaald dat toch . Je hebt ook mannen die met Beertje paddington sokken of Bettie Boop sokken lopen,sterker nog wat dacht je van Donald Duck sokken . Hahaha zoek de verschillen .
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja inderdaad, wie bepaalt dat dat fout is?? Ik zie sommige mensen ze dragen en sommige willen dat niet, het is ook maar net wat je mooi vind en of je met de massa mee wilt lopen.
Jij bepaalt zelf of je witte sokken aanwilt en verder niemand.
Dus witte sokken zijn niet fout, iemand heeft dat weer bedacht en de massa volgt....

(Ik zie geregeld mensen in kleren lopen waarvan ik denk, ik zou dat niet aantrekken, maar zij lijken er gelukkig in, dus wie ben ik om daar over te oordelen)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
het heeft ook te maken met cultuur. In Korea bijvoorbeeld dragen mannen witte sokken met een nette broek en sportschoenen. Wij zouden een nette broek met een vouw en sportschoenen eronder een totale foute combinatie vinden, maar zij niet.