Welke kledij droeg men voornamelijk in de jaren zestig, zeventig, tachtig en negentig?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Mode
3.4K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voornamelijk kleding van wol, katoen, polyester, viscose, polyamide, en combinaties van die vezels. Vind je het zelf niet een wat erg brede vraag?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Eigenlijk niet, nee.
Maar ik zou graag namen van speciale kledingstukken hebben.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
vraag dan naar specifieke kledingstukken en -stijlen uit een bepaalde periode...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat deed ik ook, er staat immers niet 'Welke stoffen ... ?'

Het beste antwoord

Ik kan me nog herinneren in de jaren 70, maakte mijn moeder altijd zelf kleding voor ons.
Wat er toen in de mode was, waren hotpants, korte broeken, maar dan nog korter :)
Broekpakken, een lange broek met een korte jurk erover, in jersey stof, onkreukbaar !
Ik had ook zo'n broekpak, de broek van appeltjes groene jersey met een witte jersey jurk met lange mouwen en in geborduurde groene bloemetjes :( het was een setje waar ook een korte broek onder kon.
Korte rokken.
Lange rokken, tot op de grond, helemaal hot.
Popart kleding, zwart met witte blokken.
Zelfgebreide truien met printen er op.
Schoenen met dikke plateau zolen.
Leren jassen.
Wijde pijpen in de broek, hoe wijder, hoe mooier, en..goed strak aan de billen.
Geel met groen geblokt colbertje.

Toegevoegd na 14 minuten:
Ik kon het niet laten, mijn idool en liedje uit die tijd :))
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
o,ja loes...pure nostalgie van jij neerzet....deze kleding heb ik ook gedragen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja, echte nostalgie :-)

Andere antwoorden (8)

In de jaren zeventig werden veel spijkerbroeken gedragen, althans door de jeugd
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
bij de jaren 60 denk ik aan de minirok, en hippie-outfits.
in de jaren 70 zakte de zoom, en was de midirok in de mode.
in de jaren 80 kwamen de schoudervullingen op.
bij de jaren 90 kan ik me niet iets specifieks voor de geest halen.
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Schoenen met vierkante neuzen komen bij mij in gedachten als ik aan de jaren 90 denk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hahah de schoudervulling....wat zag dat eruit zeg :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
de jaren 90,was dat niet de introductie van de legging?
Rieneke1
14 jaar geleden
ja muts, nou je het zegt, idd!
ik heb er ook nog in gelopen ;)
Jaren 60: Bloemetjes (Flower Power!!)
Jaren 70: Rock'n'roll
Jaren 80: Leer & Jeans. Doe Maar!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in de jaren 60 70 80 en 90 werd er voornamelijk ondergoed gedragen met daar over bovenkleding... een groot deel van die bovenkleding bestond uit de pantalon, de spijkerbroek of jeans, het overhemd, het t-shirt, de rok, het bloesje, de trui, het sweatshirt of sweater, de panty, de kous of sok en natuurlijk niet te vergeten de hotpant...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik kan me uit de jaren '70 nog wel (voor meisjes) de overgooier en (voor mannen) de spencer herinneren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
O Ja de spencer, ook voor meisjes, mijn oma haakte ze voor al haar kleinkinderen :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oh, was het toch ook voor meisjes bedoeld? Ik droeg ze wel, maar dacht dat dat was omdat ik twee oudere broers had en we niet veel geld hadden voor kleding... ;-)
Dezelfde als heden ten dage,alleen de modellen zullen iets afwijken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er staan al vele kleding stukken vermeld,maar in de jaren 70-80 was je erg trendy als je een jas had van een soort suede gevoerd met borgstof(nepbont) en dan waren de kanten waar de knopen zaten en knoopsgaten geborduurd...en de laarzen tot over de knie,heel sexy in die tijd...rokjes met bretels..de tuinbroek...gebreide baretten...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
o ja, rokjes met bretels :)
Knielaarzen, die mocht ik niet :( +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik kreeg ze van een toenmalige vriend kado..waren wel mooie een beetje cognackleur met riempjes aan de enkels,vaders was er niet blij mee,maar zei niks..hahah..hij vondt het denk lullig voor die knul...helaas heb ik de laarzen langer gehad dan die knul hahaha,,tja,ik kan er nu wel om lachen..het is inmiddels zo'n 36 jaar geleden denk ik...
de mannen: broeken, overhemden, truien, stropdassen en schoene.
de mannen: broeken, blouses, truien en rokken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
vergis jij je niet skusme? mannen met blouses en rokken?
(ik zie er soms wel hoor,maar in de jaren 70 en 80?)