Weet iemand goede slippers voor mij?

Hallo mensen,

Ik ben zeeman, en aan boord van schepen draagt men meestal slippers.
Deze zijn handig om verschillende redenen:

- Als je je hut binnen gaat doe je je slippers uit, zodat je collega's weten dat je in je hut bent. Je hutje blijft zo ook lekker schoon, hoef je niet te stofzuigen. (Je hebt het al druk genoeg aan boord).
- Ik kom in warme en koude oorden, dus als het koud is trek je dikke sokken aan onder je slippers en als het warm is heb je lekker open slippertjes aan, zonder sokken natuurlijk.
- Als je 's nachts snel je bed uit moet omdat er iets mis is in de machinekamer, schiet je snel je slippers aan en ren je naar beneden. Geen geklooi met veters dus.

Mijn vorige slippers waren behoorlijk glad, ik ben hiermee verschillende keren hard onderuit gegaan (om het maar netjes te zeggen). Vooral als het schip slingerde, boden deze slippers bij lange na niet genoeg grip.

Nu is mijn vraag dus aan jullie: weten jullie comfortabele slippers die lekker veel grip bieden? Oh en teenslippers zijn niet handig, want sokken en teenslippers gaan niet goed samen.

Ik hoop heel erg dat iemand een goede tip heeft.

Groeten, Freek.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Mode
1.1K

Antwoorden (4)

Ik zou je eigenlijk Teva's aanraden. Niet echt slippers, maar meer sandalen.
Enige dat je moet doen is even je klittenband aantrekken zo gauw je de sandalen aangetrokken hebt.

Je kunt hier dikke sokken onder dragen, maar ook gewoon blote voeten.
De grip is heel erg goed.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kom je toch uit op wat wedstrijdzwemmers aanhebben als ze naar het bad gaan:

Arena X-grip slippers:

http://www.zalando.nl/arena-hydrosoft-x-grip-badslippers-zwart-a1542a002-802.html

Toegevoegd na 1 minuut:
Die van Puma zien er ook niet slecht uit (aardige buitenzool):

http://www.zalando.nl/puma-aqua-cat-ii-power-badslippers-zwart-pu142a022-802.html
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als het jou verder niet uitmaakt hoe ze er uit zien zou ik Crocs adviseren. Voldoen aan al je eisen!
Amadea
11 jaar geleden
Wat gladheid betreft moet je op het profiel letten. Zo klein mogelijk moeten de inkepingen in het profiel aan de onderkant zijn. Want dat voorkomt uitglijden.

Wil je weten hoe een dergelijk profiel er ongeveer uit moet zien kun je het beste eens kijken naar de zolen van zeillaarzen of bootschoenen.