hoe kun je weten of oorbellen goedkoop zijn of niet?

Ik heb een paar oorbellen die ik niet zelf gekocht heb (dus ik weet niet hoe duur ze waren), maar ik weet niet zeker of het van goede kwaliteit zijn (dat het niet gaat ontsteken). Hoe kun je weten of het oké is om ze in te doen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Mode

Antwoorden (3)

Ik denk aan een juwelier gaan vragen. Die heeft er verstand van.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ontstekingen hebben volgens mij meer met hygiene te maken dan metslechte kwaliteit.Je kunt wel allergisch zijn voor bepaalde materialen, nikkelallergie bv en dan krijg je een allergische reactie. In dat geval kun je gwoon vragen aan de gever of de oorbellen allergie-vrij zijn, of nikkel bevatten, zonder dat je gelijk naar de rekening vraagt om te controleren hoe duur ze waren,
11 jaar geleden
Als je allergisch bent, of overgevoelig bent voor bepaalde metalen, dan kun je je oorbellen in de blanke nagellak steken, wachten totdat de lak droog is en dan kun je ze gewoon dragen. Maar dat is geen antwoord op jouw vraag, je zal echt naar een kenner moeten om te laten bepalen van wat voor materiaal je oorbellen zijn gemaakt, of de gever om antwoord moeten vragen, wil je dat beide niet, dan is bovenstaande de oplossing om de oorbellen toch te kunnen dragen.