Hoe heet het model zonnebril waar het glas alleen aan de bovenkant vast "hangt" aan het montuur ?

Als je het glas voor je hebt dat zit het montuur boven het glas om de glazen heen, tot ongeveer neusvleugel hoogte.
In de bijlage zit een afbeelding, dat is het model waar ik naar op zoek ben.
exclusief de camera natuurlijk.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Mode
1.6K
SimonV
9 jaar geleden
Zonnebril met half montuur.
Soms wordt gesproken over half randloos montuur. "Er zijn drie stijlen monturen die onder de zonnebrillen algemeen bekend zijn. Namelijk: de zonnebrillen met een volledig montuur, zonnebrillen met een half montuur en montuurloze zonnebrillen. De zonnebril met een volledig montuur is een zonnebril met een montuur die de beide lenzen omringt. De zonnebril met een half montuur is een zonnebril met een montuur dat slechts de helft van de lenzen omringt. Normaal gesproken, voor dit type zonnebrillen, geldt dit voor de bovenkant, maar soms ook aan beide zijden.
Één van de nieuwste stijlen qua zonnebrillen is de montuurloze of randloze stijl. Zoals de naam al zegt, heeft deze zonnebril geen montuur dat de lenzen omringt."
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Inderdaad half randloos montuur.
Een bril zonder montuur noemt men een glasbril.

Het beste antwoord

Dan heb je het over een randloos montuur.
Er zijn monturen met helemaal geen rand, alleen een schroefje door het glas,
maar als het alleen aan de bovenkant zit heet het ook "randloos."
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
SimonV
9 jaar geleden
??? Deze afbeelding betreft de Mono zonnebril (HALF randloos montuur).
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Inderdaad half randloos montuur.
Een bril zonder montuur noemt men een glasbril.

Andere antwoorden (1)

In optiektermen gesproken heet deze bevestiging een Nylorbril. Het gehele glas is dan omrand met een Nylordraadje, vandaar de term. Er zit een groef gefreest in de gehele rand van het glas. De bril kan zowel boven als onder omrand zijn, de rest van het glas wordt op zijn plaats gehouden door de nylordraad zelf.