Hoe kom ik erachter wat de code betekend die in mijn ring met diamant staat?

Hallo iedereen,

Ik wil graag een ring van me verkopen maar denk ik ga eerst even alles checken wat voor ring het is voordat ik ermee naar een juwelier ga.
Er staat een code in de ring gegraveerd; 585 en die staat in een "eikenblad" gegraveerd en daarnaast HMW in een vakje gegraveerd ( zie foto ).

Op internet heb ik gevonden dat 585 in een eikenblad 14K goud is..
Maar de ring lijkt zilver???
En de HMW kan ik niets over vinden.. Zou dit iets met de diamant te maken hebben? Ik heb deze ring ooit gekregen dus ik heb geen flauw idee wat het is en of de diamant überhaupt echt is.. Ik heb hem zeker 10 jaar om gehad en diamant ziet er nog super uit..

Misschien dat iemand van jullie me verder kan helpen :)

Toegevoegd na 1 minuut:
Op de foto zie je dat de diamant een beetje blauw kleurt dat komt omdat ik op internet heb gelezen dat als je hem onder een lamp houd en hij verkleurt dat het een echte diamant is.. Ik heb geen idee of het ook zo is.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Mode
7.9K

Het beste antwoord

Hmw is het verantwoordelijkheids teken. Dat heeft of de goudsmid of de importeur erin geslagen. Het zegt niets over de diamant. Als de steen na 10 jr. Dragen nog onbeschadigd
Is is het een echte. De kwaliteit kan je het beste door een onafhankelijk taxateur kunnen beoordelen. Dat kost wel wat maar dan weet je meer.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

De 585 staat voor het gehalte goud in de ring, dat is dus 14 karaats oftewel 58,3% goud. Maar dat betekent niet dat de ring goudkleurig hoeft te zijn, het lijkt mij dat dit dan ook witgoud is.

Het "HMW" teken lijkt mij het merkteken van de juwelier die het gemaakt heeft. Verder kan ik daar ook weinig over vinden. Ook kan ik niets zinnigs zeggen over of de diamant echt is.