hoe maak je gaatjes in een leren/nep leren riem zonder dat het er lelijk uit ziet en zonder een speciale riem tang?

Zoals de vraag het al zegt, hoe kan je dat het beste doen? Het moet er zo mooi mogelijk uit zien.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Mode
37.5K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je mooie gaatjes in zo'n riem wil maken
moet je het juiste gereedschap gebruiken
dat kan je dan met een holpijpje doen, die er diverse maten zijn.
Maar een gatentang/postang heb je meer gemak van
want daar zitten al 6 verschillende maten op.
Het kan natuurlijk wel met branden, boren, steken of priemen
maar dan krijg je niet het mooiste resultaat.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
zo een speciale riemtang zijn al te koop voor onder 10 euro...

Antwoorden (3)

Even langs een schoenmaker gaan Mister minutservice ofzo, die kunnen het doen
Of toch even bij Gamma of Karwei zo'n gatentang halen
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zo een gatentang is niet zo duur, en echt reuze handig,
Met een priem en een hamer kun je een gaatje maken in de riem. Leg de riem op een dik stuk hout en leg de riem erop. Zet de priem op de juiste plaats en sla met de hamer op de bovenkant van de priem.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Even een breinaald in het gas houden,prik je er zo een gaatje in.
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Of bovengenoemde priem even in het fornuis houden tot deze roodgloeiend is.
Daarna op de gewenste plek erin prikken. Werkt perfect.