Kun je je lichaam scrubben met soda?

Ik heb momenteel een erg droge huid, kant en klare scrubs zijn erg duur, vandaar mijn vraag of je je huid ook met soda kunt scrubben?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Mode
1.5K

Het beste antwoord

Ik zou het niet doen!
Neem wat suiker,en douchegel,of omdat je aangeeft dat je een droge huid hebt,wat honing of olijfolie met suiker.
Word je huid héél erg zacht van!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Dat is helemaal geen goed idee.
Soda tast de natuurlijke afweer van de huid aan.
AWM
14 jaar geleden
Als je een droge huid hebt zou ik kiezen voor een fijne scrub want. Deze is gewoon te krijgen bij Nederlands bekendste warenhuis met vier letters. Deze heb je ook met een badstof achterkant en deze zijn zelfs uitwasbaar. Volgens mij is dat nog voordeliger dan soda. Na het scubben kun je je dan lekker insmeren met een bodylotion of een baby olie.
Soda raad ik je ten zeerste af. Het zoute van de soda (NaCl) of wel natrium chloride, maakt weliswaar goed schoon en ontvet, maar zorgt er ook voor dat je huid nog veel verder uitgedroogd raakt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben laatst gecorrigeerd door een moderator omdat ik een jeugdserie noemde met een citaat. Dat schijnt niet toegestaan te zijn. Daarom ben ik wat voorzichtiger geworden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 voor jouw advies
Douchegel met suiker.

Toegevoegd na 11 uur:
De bodyscrub van L'Oreal bevat suikerkorreltjes.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb er zelf geen evaring mee. Maar deze dame wel (link)

http://forum.fok.nl/topic/1174133/2/25

De volgende link die je verschillende scrub recepten waaronder ook soda.

http://goodlookingladies.hyves.nl/forum/1792348/9s7c/Scrubjes_Maskertjes/?&pageid=5L509LMW5N480O8SS
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heb er geen ervaring mee, maar ik weet dat je kan scrubben met koffiedik, Zelf gebruik ik een scrubhandschoen die ik een paar jaar geleden bij Douglas heb gekocht voor ca. E.2. Daarvóór gebruikte ik abrikozenscrubcrème van het Kruidvat. Kostte ook heel weinig.
14 jaar geleden
je kunt je ook goed scrubben met het zand van het strand.je kunt een flesje vullen en dat mee naar huis nemen. dat is helemaal gratis! wel na het scrubben je huid goed insmeren en niet direcht in de zon gaan liggen.
maar dat is ongeacht waarmee je scrubt zo.