ontzettend slechte tanden,al v.a 2oe nu vies, verkleurd moet v kaak stukje af, wat zijn de mnogelijkheden voor mij en no budget alleen VGZ verzekering

heb al 10 jaar een gebitje ,eigen tanden zijn vanaf 20 slecht de voorknt.. is echt lelijk, dr vulling na vulling en dan,roken koffie wat andere ondeugden maar nooit hard drugs of al die dingen waar je mijn tanden wel van zou betichten..denk ik... , de tandartsen zeiden altijd wel dat de buitenkant wel slecht was maar de binnenkant gezond,heb ook nooit pijn of last.
Nu zeiden die ook altijd dat er een stukje kaak af zou moeten?, ik ben ontzettend nerveus voor de tandarts maar zo'n oude plasticke kan ik niet in mijn mond hebben helaas krijg ik niet veel meer vergoed naar mijn weten ondanks aanv. verz. ik heb had gespaard voor een etsprothese, en voelde me weer toppie ook zelfs witte haakjes .en nu niet te geloven!! is die gestolen,evn gewacht miss, zoals weg , ook terug,nee dus.. nu ik toch moet maar tot nu toe nooit duidelijk heb kunnen krijgen wat er precies mogelijk is om ook een mc.cleans smile te krijgen zeg maar... ik hoor zoveel mensen zeggen dat ze iets krijgen vergoed met magneetjes en dat is erg mooi vind ik,,ik heb alleen geen snij/...blush....tanden meer ene daar 1 vandaan nog is nu ook afgebroken(al ff) , die was opgebouwd en opgebouwd zeg maar, aangezien ik NU DUS ECHT GEEN BUDGET HEB EN MET VERZEKERING VAN HET VGZ,sry, zou iemand mij kunnen vertellen eerlijk wat voor mij 41 jr nog mooi en zolang mogelijk te houden mogelijk is,+adressen???

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Mode
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kun je geen aangifte doen, misschien krijg je iets terug van een andere verzekering (inboedel/reis etc)!!

Het beste antwoord

Ik begrijp dat je alleen een basispakket hebt?

In dat geval zijn de vergoedingen beperkt.

Volwassenen van 18 jaar en ouder krijgen wel in bijzondere gevallen tandartszorg via het basispakket vergoed.

Bijzondere tandheelkundige hulp:

Bijzondere tandheelkundige zorg die nodig is om te zorgen dat uw gebit niet verder achteruit gaat, krijgt u vanuit het basispakket vergoed als u:

een ernstige ontwikkelingsstoornis, groeistoornis of verworven afwijking van de mond of het gebit (tand-kaak-mondstelsel);
een niet-tandheelkundige lichamelijke of geestelijke aandoening heeft;
een medische behandeling moet ondergaan, waarvan het resultaat ook afhankelijk is van tandheelkundige zorg.

Vergoeding implantaat:

Onder bepaalde voorwaarden kunt u in aanmerking komen voor een vergoeding van een implantaat voor een uitneembare prothese. Dit kan alleen als u een ernstige stoornis of afwijking van de mond of het gebit heeft in de vorm van een ernstig geslonken tandeloze kaak.

Daarnaast is het zo dat bepaalde medische kosten belastingaftrekbaar zijn. Sommige gemeentes vergoeden in enkele gevallen ook bepaalde medische kosten.

Het is verstandig om zoveel mogelijk instanties te informeren naar de mogelijkheden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Een gehele prothese wordt vergoed vanuit de basisverzekering.
Vervelend wel, maar je hebt dan wel een mooie glimlach.

Ga eens naar de tandarts en laat je voorlichten. Hij maakt een offerte en die stuur je naar je verzekering. Dan krijg je van hen te horen wat ze vergoeden.
en VGZ vergoedt best veel.

Toegevoegd na 2 minuten:
Wie steelt er nou een op maat gemaakte prothese uit je mond?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tanden Poetsen !?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een volledige prothese zou een goede oplossing kunnen zijn, in jouw geval misschien een klikgebit. Sommige verzekeraars vergoeden ook een klikgebit en dan heb je alleen een eigen bijdrage per kaakhelft! Je zou na moeten vragen of je dan echt twee implantaten nodig hebt en hoe het met die vergoedingen zit!

http://www.tandartsdik.nl/Behandelingen/Klikgebit