Zijn de nep Uggs, die op diverse zwarte markten te koop zijn, per definitie van mindere kwaliteit,dan de echte?

Sommige fake Uggs zien er haast mooier uit, dan de originele.
Kan het zijn, dat ook de kwaliteit niet onder doet voor de originele?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Mode
3.6K

Het beste antwoord

Ik denk dat je met originele exemplaren in de meeste gevallen kwalitatief wel beter af bent. Bij nep exemplaren moet het vervaardigen zo goedkoop mogelijk zijn om het interessant te maken voor de koper. Daarom is de kans groot dat er mindere materialen voor worden gebruikt.

Natuurlijk zijn er uitzonderingen, een vriendin van mij heeft 2 jaar geleden een paar meegenomen uit Turkije. Deze worden regelmatig gedragen, maar zijn nog steeds helemaal goed. Ik denk dat je er ook een beetje geluk mee moet hebben.

Als je een paar gaat kopen op de zwarte markt, dan zou ik naar een aantal punten kijken:

- Hoe is de zool bevestigd aan de rest van de 'schoen'
- Hoe zijn de verschillende onderdelen gestikt
- Hoe dik zijn de gebruikte materialen

Enzovoort.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Uit ervaring weet ik dat ze gemaakt worden in ''common'' kwaliteit en AAA Kwalliteit.
Dit is trouwens met heel veel namaak kleding uit China hoor.
De common kwaliteit kost rond de 15 euro inkoop per stuk, en is ook niet van de echte te onderscheiden.
Alleen is de kwaliteit gewoon minder als de echte Uggs.
Als je kijkt naar de zogenaamde AAA kwaliteit wordt gewoon heel goed materiaal gebruikt.
Deze zijn wel duurder, inkoop 50/65 euro afhankelijk van de leverancier.
Maar ook die zogenaamde AAA kwaliteit kan niet tippen aan de echte.
Ze gebruiken bij de echte Uggs natuurlijk het allerbeste materiaal wat daar te krijgen is.
Dus een concreet antwoord:
Ja, de kwaliteit is minder, maar zeker niet slecht.
Je zou jaren op een paar neppe Uggs kunnen lopen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Nog even een toevoeging over de zwarte markt:
Daar verkopen ze gewoon de common kwaliteit want dat verkoopt makkelijker natuurlijk.
Als je gewoon even goed kijkt naar hoe alles gestikt is en hoe het materiaal aanvoelt kun je daar alsnog kijken of je ze meeneemt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Probleem is dat je het niet kunt weten.
Sommige neppers gebruiken slecht basismateriaal, anderen kunnen zelfs beter zijn dan de originele.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat hoeft miet. Ik heb ooit in malesie imitatie shirts gekocht van een bepaald merk. later heb ik ze in het echt in NL gekocht, masr die zijn veel eerder versleten dan de neppers.

Ps. I am back (alweer)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee, niet per definitie. Uggs zijn niet alleen duur door de materialen maar ook door het merkje Uggs dat op de schoen staat :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
hoeft niet want ik had ook echte uggs en daarmee had in 1x door de sneeuw gelopen en die waren helemaal nat daardoor geworden, en toen gingen ze helemaal kreukelen of zo (er kwamen allemaal ribbels op) en toen kon ik ze eigenlijk weggooien... (gebruik ze nu als sloffen want ze zijn wel lekker warm :))
maar bij welke site/winkel kan je die nep uggs dan kopen, en staat er dan ook een merkje op de achterkant van de uggs?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat is bij iedere suede schoen, als die nat zijn geworden wordt het lelijk, tenzij je jezelf goed hebt ingelezen en weet dat je zulk soort schoenen altijd moet voorbehandelen met een bepaalde spray. Het is niet zo dat goed materiaal maar tegen alles moet kunnen, goud is duur en exclusief, maar kan ook kapot ;-) Daarbij, de nepperds hadden misschien wel helemaal verduurd geweest en in het ergste geval gewoon gescheurd (zoals ik had bij mijn pantoffel nepperds), dit is dus geen vergelijking, de echte zijn gewoon veel steviger, je loopt ze niet scheef zoals bij neppe wel snel gebeurd, maar je moet er niet onbeschermd mee door de sneeuw banjeren :-)
Het KAN zijn dat de kwaliteit niet onder doet voor de originele, maar helaas is dit vaak niet het geval.

Als je "echte" namaak-uggs koopt dan is dit vaak gemaakt van goedkoper materiaal. Dit is dan niet van echt schapenwol en schapenleder. De kwaliteit van sommige nep uggs die gemaakt zijn van goedkoop materiaal is dus beduidend minder. Echter heb je uggs die ook van schapenwol en schapenleder zijn gemaakt die een ander merk hebben dan UGG Australia. Uggs zijn trouwens de schoenen. Die van UGG Australia zijn niet per definitie de
'échte' ugg. Met ugg wordt gewoon bedoelt: schapenlederen met (blank) schapenwol gevoerde schoen.

Als je de "echte" (populaire) UGG laarzen te duur vindt kun je voordelige alternatieven aanschaffen die ook gemaakt zijn van echt schapenleer en schapenwol. Dit beschermt beter tegen de kou dan een goedkope synthetische voering. Mocht je benieuwd zijn naar wat alternatieve merken dan kun je mij een PM sturen.

Toegevoegd na 4 minuten:
Ik heb ugg laarzen besteld via een webshop voor ong €65 euro en ze waren kwalitatief beter dan die van UGG Australia, welke ik ook heb gehad. Het verschil is ook dat de mijne daadwerkelijk in Australië waren gemaakt en die van UGG Australia inmiddels in China worden geproduceerd. De kwaliteit loopt door extreme massaproductie en het enorme winstbejag dus achteruit.