Is een elektrische tandenborstel wel aan te raden als je kronen en bruggen hebt?

Ik bedoel met name de trilling van de elektrische borstel, kunnen de kronen niet op een gegeven moment lostrillen, en is de elektrische tandenborstel nu echt veel beter dan een normale tandenborstel?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Mode
5.2K

Het beste antwoord

Ik heb al jaren kronen en ook al jaren een elektrische tandenborstel. Geen last gehad van wat jij hier omschrijft, maar het klinkt niet onlogisch. Of het een risico is, zou ik aan je tandarts vragen.

Maar als het gaat om poetsen, dan is een elektrische tandenborstel echt veel beter dan een handtandenborstel, je komt veel beter in alle hoekjes (en gaatjes, wil ik bijna zeggen maar die heb ik niet...). Door de veel hogere snelheid van het poetsen worden de tanden en kiezen beter gereinigd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Ja dat maakt niet zoveel uit, de kracht van een elektrische tandenborstel is niet bijzonder groot. De druk die je met een elektrische tandenborstel uitoefent op je tanden en tandvlees ligt meestal zelfs lager.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Met een electische tanden borstel heb je gewoon veel meer bewegingen per minuut waardoor inderdaad vaak beter resultaat. Je hebt met goed poetsen minder last van gaatjes in je gebit. Door de trillingen gaan bruggen en kronen niet los zitten, die trillingen vallen wel mee, tenzij je te hard duwt. Met kronen en bruggen is flossen erg belangerijk, het goed poetsen met de hand of met een electische tandenborstel dat maakt voor kronen en bruggen niet veel uit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De elektrische tandenborstel is beslist veel beter dan een gewone bij even lang poetsen.
Er ontstaan geen ultrasone trillingen en cavitatie, dus kan het voor kronen en bruggen ook geen kwaad.
Het is juist aan te raden!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als de boel daarmee los trilt, heeft je tandarts geen goed werk geleverd...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geen probleem. Mijn tandarts wil zelfs dat ik elektrisch ga poetsen.