Waar komen die goedkope horloges vandaan die op de markt vaak worden aangeboden voor 5 euro of minder?

Ooit heb ik gehoord dat deze horloges per kilo worden gekocht. Kan dat haast niet geloven.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Mode
1.3K

Het beste antwoord

Waarschijnlijk komen ze uit china. Daar worden ze vrijwel helemaal automatisch gemaakt. In China gelden nauwelijks regels voor wat betreft veiligheid, en de lonen zijn maar een fractie van de lonen in europa. Daarom kunnen die dingen daar voor een paar kwartjes van de band rollen. Er passen vele duizenden horloges in een zeecontainer, dus het vervoer kost ook 'niks'.

Hoe ze uiteindelijk op de markt komen is iedereen een raadsel, hoe de marktlui nog op zoiets kunnen verdienen een nog groter raadsel. Gelukkig krijg je op de markt geen bon bij je horloge, anders zou het een stuk duurder worden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ja het klopt, deze worden per kilo verkocht.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Klopt,ik heb ooit 1 kilo gekocht voor toen 15 gulden,van iemand die had kennis met kermis man,hun kochten ze per kilo,kost niks maar is ook niks,double was er na 2 maanden af