Hoe komt het dat mijn bril altijd scheef staat?

Mij bril staat altijd scheef en glijdt heel gemakkelijk naar voren, en ik moet het onderhand om de week de bril weer recht zetten (wat ik niet altijd kan laten doen) hoe kom ik hiervan af? Want als ik lig doe ik hem altijd af. En ik weet wel dat ik geboren ben met een been verschil van 2,5 cm wat nu 1,5 is (vanwege een zool) maar dit hoeft toch niks te maken met mijn bril probleem? Hoe blijft mijn bril recht?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Mode
11.3K

Het beste antwoord

Behalve een verschil in beenlengte zou je ook een verschil in oorhoogte kunnen hebben. Dat is misschien op het eerste oog niet zichtbaar, maar door de scheefstaande bril kom je dat nu wellicht te weten. Maar het zou ook een mankement aan het model van de bril kunnen zijn. Dan zou een ander montuur kunnen helpen. Zitten op jouw huidige bril van die verstelbare neusbruglipjes (als ze zo heten)? Of misschien helpt zo'n model waarvan je de pootuiteinden helemaal om je oor heen kunt buigen.
Amadea
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
zit je ene oor niet hoger als de andere?
Amadea
12 jaar geleden
Dat is wat ik bedoel met verschil in oorhoogte!

Andere antwoorden (2)

Legt dat dan niet aan die dingetjes die op je neus leunen dat die schuin zitten? Daar had ik vroeger wel altijd last van heb ze een keer recht laten zetten en het was direct goed ook! ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niemand is symmetrisch en alle brillen moeten altijd afgepast worden aan iemands gezicht. Een bril in één keer goed afpassen is lastig, dus is het niet vreemd dat hij na verloop van tijd niet helemaal goed meer zit en je hem moet laten bijstellen. Toch is het niet normaal dat je elke week je bril moet laten bijstellen. Dan is de bril gewoon niet geschikt voor jouw gezicht. Aan jouw eigen gezicht kan het nooit liggen, want daar moet de bril gewoon op afgesteld worden. Ga je naar een goede opticien? Vraag dan eens of iemand anders van de winkel je bril wil bijstellen. Als het dan nog niet goed gaat, zou ik persoonlijk proberen een deal te maken met je opticien voor een andere bril/montuur. Onthoud: een opticien wil over het algemeen tevreden klanten, en wil graag dat je klant blijft, dus staan ze hier meestal (als je netjes blijft) wel open voor.

Toegevoegd na 1 minuut:
Die beenlengte heeft trouwens niks met je gezicht te maken hoor. En zoals ik al aangaf: niemand is symmetrisch.