Wat is het verschil tussen een hemd, een tank top, een mouwloos t-shirt en een singlet?

Welke draag je onder je kleding, welke als nachtkleding, welke buiten op straat in de zomer en welke voor het sporten? Overigens gaat het hier over de mannen mode.
En in welke van deze 4 zie je 'machomannen' (gespierde mannen) vaak lopen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Mode
17.9K

Het beste antwoord

Al die termen worden in modeland helemaal door elkaar gebruikt.
Google maar op - afbeeldingen - "tanktop heren" en je krijgt allerlei soorten en kleuren van hemden en mouwloze
t-shirts te zien.
Singlet is een beetje ouderwets woord voor onderhemd:
was vroeger wit en zat strak om het lijf en was bedoeld
om te dragen onder een overhemd of shirt.
Hemd is dus hetzelfde.
Maar die dingen zijn tegenwoordig soms heel modieus gesneden, met verschillende stukken en kleuren.

Een mouwloos t-shirt heeft meestal bredere schouderstukken dan een hemd of singlet of tanktop.
Maar zelfs dat is geen regel.
Op de afbeelding zie je een vent in een hemd en
onderbroek.

Daarmee is jouw subvraag ook beantwoord:
brede kerels zie je in allerlei hemden lopen,
ook in rose.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Allereerst een tank-top wordt i.h.a. door vrouwen gedragen; een mouwloos shirt heeft de vorm van een t-shirt zonder mouwen (dus wel schouders), een singlet is als een ouderwets opa-hemd maar dan voor buiten, m.n. voor sport. Tenslotte een hemd (niet te verwarren met een shirt) is vaak van katoen en wordt gedragen onder de bovenkleding.