Hoe duur kosten kleren echt die je in de winkel koopt?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Mode

Het beste antwoord

Een kledingstuk wordt in een lage lonenland gemaakt en stel dat de kostprijs 4 euro is. De importeur betaalt daarvoor 8 euro. De groothandel koopt het van de importeur voor 16 euro, en verkoopt het aan de winkel voor 32 euro. De winkelier hangt het aan de rekken voor ongeveer 90-100 euro. Vandaar ook dat in de opruiming niet zelden kortingen van 50 tot 70% worden geboden. Dan is er nog steeds geen verlies t.o.v. de inkoopprijs. Kortom je merkspijkerbroek wordt voor pakweg 5 euro gefabriceerd. Zo zit het ongeveer in elkaar.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

In grote naaiateliers in India werken mensen soms 16 uur per dag voor een schijntje, bijna niks dus.

Men doet echter tamelijk geheimzinnig over de uurlonen daar.

Maar het is mogelijk dat een jurk waarvoor jij hier 50 euro betaalt, gemaakt wordt voor €2,50 aan maakloon,
en de rest is dan opslag, doorverkoop, magazijn,
tussenhandel, vervoer, en ........winst!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ronron1212
11 jaar geleden
Huur of afschrijvingskosten personele kosten ga zo nog maar even door dus het zijn wel iets meer kosten die er gemaakt worden zo en zo in nederland
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, het zijn nog meer kosten.
De winstmarge is ca. 200%.