Kan je iets doen tegen stretchmarks, zo ja, wat dan?

Ik heb een huisgenootje die er onlangs achter is gekomen dat ze stretchmarks heeft op haar billen ( van die lelijke opgezette streepjes). Natuurlijk is ze helemaal in paniek en wil er zo snel mogelijk van af.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Mode
23.1K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
oo help, helemaal in paniek van een paar streepjes, daar raak ik dan weer van in paniek........

Het beste antwoord

Die stretchmarks zijn scheurtjes in het onderhuidse vetweefsel. Aangezien vetweefsel niet doorbloed is zal het alleen herstellen als het vetweefsel verwijderd wordt Helaas zitten die striemen altijd op plaatsen waar het vetweefsel niet weg te krijgen is, zoals op je buik, je billen, je dijen of je borsten. Zelfs al zou je een hongerkuur doen dan nog blijft het vetweefsel daar het langste zitten. Door het weg te laten zuigen is het weg te krijgen maar het is de vraag of je dit wel wilt en of het gezond is. Door met diverse middeltjes te smeren, zul je het tijdelijk iets minder zichtbaar kunnen maken maar voorkomen of genezen zal helaas niet mogelijk zijn ondanks de mooie beloftes op de verpakkingen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Aloe Vera helpt er goed tegen... En Vitamine E...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bio-oil - ruikt nog heel erg lekker ook, en is heerlijk om ook je handen mee in te smeren, 's avonds bij de tv...(moet even intrekken)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kan smeren wat je wilt, baat het niet (niet dus), het schaadt ook niet, dus hou het zo goedkoop mogelijk. Olijfolie of zo ; of iets dat je huid een beetje voedt.

Het enige dat echt redelijk goed helpt tegen striae, is tijd. Want na verloop van tijd heelt de gescheurde onderhuid, verdwijnen de paarse, blauwe en rode strepen, en hou je alleen maar lichte, wat iriserende littekentjes over die je eigenlijk nauwelijks meer ziet, alleen bij strijklicht vallen ze nog wat op.

Helemaal genezen zal het nooit, of je nu smeert of niet. Ook voldoende vocht binnen zien te krijgen is altijd goed, maar zal je striae niet volledig genezen in de zin van dat het volledig onzichtbaar wordt. Maar het wordt na een aantal jaren (gemiddeld 5) wel wat acceptabeler. De verdikking verdwijnt ook.

Als je absoluut geen striae wilt hebben, kun je alleen maar proberen te zorgen dat je niet te snel groeit, niet te snel dik wordt en niet zwanger raakt, want dat zijn de drie grootste oorzaken ervan. Ze zitten dan ook meestal op de buik, dijen, bovenarmen, zijkant van de borsten en inderdaad de billen, al komt die laatste het minst vaak voor.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je noemt het strechmarks, maar een nederlandse naam is groeistrepen, ook wel zwangerschapsstrepen genoemd of in medische termen 'Striae'.
Striae kan zich voordoen als je in de pubertijd te snel te veel bent gegroeid, door zwangerschap of door te veel lichaamstraining. Ook het gebruik van hormonen kunnen Striae veroorzaken.
Wat is er tegen te doen? Heel simpel; niets.
Striae zijn in feite littekens waartegen alleen chirurchische behandeling mogelijk is, maar die levert weer nieuwe littekens op.
Alle cosmetische middelen zijn weggegooid geld.