Als je een schoen op straat vindt, waarom is dat er vaak maar één? Waar is de andere dan gebleven?

Bij mij in de straat alleen al, liggen 2 schoenen ongeveer 200 meter van elkaar af, deze schoenen horen niet bij elkaar.

Je verliest toch niet zomaar 1 schoen? dat merk je toch?

De vraag waarom er vaak schoenen langs de kant van de weg worden gevonden is inderdaad gesteld, maar mijn vraag is waarom het er altijd maar 1 is en (bijna) nooit een paar.

En ik ben toch niet de enige die dit een best vreemd verschijnsel vindt?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Mode
2.1K

Het beste antwoord

Dat is met wanten/handschoenen ook zo...maar dat begrijp ik wel...
Waarschijnlijk fiets iemand letterlijk het vuur uit zijn sloffen en merkt hij pas bij thuiskomst dat hij wat mist,maar ja...waar is de schoen gevallen?
Terug rijden doe je niet zo gauw...ach...een goede reden om nieuwe *stieffels* aan te schaffen...
Daar hebben wij vrouwen geen ene moeite mee!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
whahhaaa +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
haha, nee inderdaad. Hebben we weer een goed excuus.
"Schat, ik ben m'n schoen verloren, dus ik ga even nieuwe kopen. Oh ja, en dat schattige jurkje is onderweg ook kwijtgeraakt dus daar moet ik er ook weer 1 van hebben. En ik verlies de laatste tijd ook zoveel haar, ga gelijk even langs de kapper. Doe jij het eten? Tot straks!" Heerlijk! Alleen al fantaseren erover. :D
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hahaha...

Andere antwoorden (9)

Yoran van der sloot is er twee kwijt ,maar goed ,ik denk dat iemand die dan verliest uit een tas .Ik kan me niet voorstellen dat iemand op 1 schoen verder loopt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Haha, ik wilde dezelfde persoon aanhalen in mijn antwoord. Jij bent me voor. +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
haha...+
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 enkzegniks
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1, goed gevonden!
daar is mee gegooit naar een jankende kat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Die ligt dan in een parallel-universum, ook in zijn uppie...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een hele goede vraag en een groot mysterie.
Je kunt zelf helpen het mysterie op te lossen op de volgende website die hier speciaal over gaat:
roadsideshoe.com
en nog één:
http://www.oneshoediaries.com/
Plaatje bij antwoord
AWM
14 jaar geleden
amc
14 jaar geleden
komt me bekend voor:)
AWM
14 jaar geleden
Ja, dat is al de vierde keer (geloof ik) dat ik dit antwoord geef.
Die heeft iemand anders al gevonden....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geloof mij of niet ,maar het is mij een keer gebeurd dat ik 1 schoen ben verloren.Ik had ze in een tas gedaan van mijn fiets (maar hij was te vol)en door het schudden was hij eruit gevallen.Gelukkig toen ik een uur later op de plaats kwam heb ik hem terug gevonden.Dus het kan echt 1 schoen verliezen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vermoed dat de meeste schoenen verloren worden op momenten van haast, vallende schoenen uit of van rugzakken, even snel de bus halen en je kind meesleuren of zelfs worstelingen bij duistere zaken. Eén voet doet dus iets anders dan de andere, één voet is een klein beetje kleiner dan de andere, één voet verzet zich meer dan de andere… Resultaat, één schoen verloren…

Meer rechter dan linker schoenen (als dit waar is)? Meer mensen hebben een rechter dominant been dan een linker, of andersom.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk die hebben ze gegooid aan iemand die zinloos geweld deed op straat ofzzo.
Aan een jochie of zo.
En de andere ligt nog thuis, denk ik..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
als het kinder schoenen zijn , is er een simpele verklaring voor. kinderen spelen vaak met hun kleding en schoenen , ze laten hun schoenen vallen , en als je het als ouderzijnde niet merkt dan is ie zomaar een schoen kwijt..

als het om schoenen gaat van een volwassenen , kan makkelijk uit een tas vallen , of dan moet je behoorlijk dronken zijn om een schoen verliezen en niks merken ..