hoeveel is deze armband ongeveer waard? (zie foto)

Deze armband (echt zilver) is van de oma van mijn oma geweest. Ik ben nog nooit zo een soort armband tegen gekomen (qua sluiting & patroon) en nu ben ik wel benieuwd hoeveel hij ongeveer waard is.

Toegevoegd na 1 uur:
Ik wil de armband niet verkopen, ben alleen heel nieuwschierig.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Mode

Het beste antwoord

De sluiting komt vaak voor, met een veiligheidslusje en de breedte komt ook vaak voor, het patroon heb ik niet eerder gezien.Ik heb ook zo'n soort armband. Veel hangt af van het gewicht van de armband en hoe gaaf hij is en of het een Nederlands keur heeft; zilver is ongeveer 80 cent per gram, maar voor een compleet sieraad zal men een hogere prijs rekenen. Ik houd het maar op 100 euro. Op een veiling krijg je er minder voor.

Toegevoegd na 2 uur:
Uiteraard is een armband van je oma vooral bijzonder en heeft het ook emotionele waarde. Dat is niet in geld uit te drukken.
Als de sluiting goed dicht blijft ( goed checken, deze sluitingen willen wel eens los glippen), zou je hem vaak moeten dragen, dat doe ik ook met de armband van mijn oma.....
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Het beste is om er eventjes mee langs een juwelier te gaan. Van een foto is het namelijk erg moeilijk om iets zinnigs over te zeggen, omdat er ook gekeken moet worden naar de staat waarin het sieraad verkeerd.
Het is een erg mooi sieraad. Ben er zuinig op, bewaar het op een licht en luchtdichte plaats en hou het weg van water, parfum, cremes etc.