Als je foundation (of een andere creme) over zonnebrand smeert, verliest de zonnebrand dan zijn beschermende eigenschap?

Of zijn er ook foundations met uv bescherming?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Mode

Het beste antwoord

Smeer je zonnebrandcrème voor de dagcreme op. In dagverzorgingsproducten kunnen stoffen zitten die de werking van stoffen in het anti-zonnebrandmiddel tegengaan.
Nog slimmer is het om een speciaal anti-zonnebrandcrème te nemen waarin alle verzorgende stoffen uit je dagcrème zitten, dan heb je twee-in-een en hoef je geen aparte dagcrème er meer onder te doen. Teveel laagjes op je gezicht in de zon kan ook te zweterig worden waardoor je pukkels kan krijgen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

ik denk van niet. ikzelf gebruik altijd zonnebrand van vision. die hoef je maar 1 keer in de 8 uur aan te brengen, trekt goed in en is niet vet. ik neem aan dat wanneer je er dan foundation over smeert, de beschermende eigenschap gewoon blijft werken.
daarbij weet ik niet hoeveel foundation je gebruikt, als dit een hele plakkaat is, weet ik niet of er uberhaupt wel uv stralen doorheen komen...;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nee, zoveel gebruik ik niet maar ik heb sinds kort een pigmentvlek op mijn voorhoofd. Om verergering te voorkomen moet ik gewoon zonnebrand met een hoge beschermingsfactor gebruiken maar ik wil dan die vlek ook nog een beetje camoufleren. Waarom maken ze dan geen foundation met een uv-bescherming erin?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
zou inderdaad een goeie zijn! maar ik denk dat ze dit niet maken omdat wanneer mensen gaan zonnen, ze meestal ook gaan zwemmen en dan gebruiken ze meestal geen foundation.
maar probeer eens de zonnebrand van vision, ben ik zelf erg tevreden over!
succes!
Nee, dat blijft... als de laag niet aangetast wordt, blijft de zonneprotectie, als niet, niet...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb ooit zonnebrand gehad waar en kleurtje aan was toegevoegd. Erg kostbaar was het wel. Of die nog verkrijgbaar is dat weet ik niet. Zelf vind ik de vlekken die de kleurtjes geven vervelend. Het is moeilijk uit te wassen.

Foundation is er niet voor gemaakt. Er is wel zelfbruiner, maar ook dat vlekt makkelijk. Volgens mij heeft Etos een zonnebrand gehad met kleurtje, maar dat wordt slecht verkocht. Mogelijk is het er niet meer.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik weet dat er dagcreme wordt verkocht met een uv filter erin, vraag het na bij je drogist. Het kost wel meer dat de gewone dagcreme, volgens anderen zou je het ook zelf kunnen mengen maar verhoudingen ofzo daarvan weet ik niks..