Hoe worden verzorgingsproducten "wetenschappelijk" getest?

Is dit alleen chemisch, worden er proefdieren voor gebruikt of ook getest bij proefpersonen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Mode

Het beste antwoord

Er wordt naar gekeken en voor het onderzoek wordt betaald. Het gaat niet om het resultaat, maar om legaal het woord 'getest' te kunnen gebruiken.
'Sanex is dermatologisch getest en goed bevonden..' hoeft alleen maar te betekenen, dat ze een flesje sanex in de hand hebben gehouden en dat de hand er daardoor niet afviel.
'Wetenschappelijk getest' is daarom een nietzeggende uitspraak: volksverlakkerij.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Ja, die worden wetenschappelijk op proefdieren getest, behalve zuiver natuurlijke middelen, die hebben dat niet nodig.

Toegevoegd na 58 minuten:
ik bedoel natuurlijke onschadelijke stoffen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ho even, dit klopt niet. Of iets natuurlijk is of niet heeft niets te maken met de noodzaak om te testen. En dat weer weinig met de noodzaak om speciaal op dieren te testen. Hoe komen mensen toch op dat gevaarlijke idee dat natuurlijk automatisch ook goed/gezond is? Ook in de natuur komen zeer gevaarlijke stoffen voor!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dank je voor de info.
Om in ieder geval op een deel van je vraag antwoord te geven: Nederlandse cosmetica wordt in ieder geval niet getest op dieren. Sinds afgelopen maart is er een gedeeltelijk verbod op het testen op dieren én het handelen in cosmetica getest op dieren binnen de EU. Het is de bedoeling dat vanaf 2013 alle cosmetica in de EU geheel proefdiervrij is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er zijn een heleboel manieren om cosmetica "wetenschappelijk" te testen.
De term "wetenschappelijk" heeft dan ook geen betrekking op hetgeen waarop een test is uitgevoerd, maar slechts op de manier waarop de test is uigevoerd.

Mocht je willen weten welke producten er (niet) op dieren getest zijn, kijk dan hier:
http://vereniging.proefdiervrij.nl/client/1/?websiteid=1&contentid=1076&hoofdid=1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
inderdaad, hier staan verzorgingsproducten en schoonmaakproducten op die niet getest zijn op dieren. +
Er wordt nog steeds verzorgingsproducten op dieren getest, wat niet meer nodig is. Er zijn alternatieven, maar die kosten geld. In Nederland is het testen van cosmetica en verzorgingsproducten inmiddels verboden. Maar de ingevoerde producten uit het buitenland zijn wel op dieren getest en liggen hier gewoon in de winkel. In 2013 komt hierop een verbod.