ik heb erg droge handen met dit weer. ik smeer me gek aan handcreme. heeft iemand andere tips tegen droge handen?

en dan bedoel ik niet handcreme, maar eventuele andere middeltjes.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Mode
6.3K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het is wel een soort handcreme maar vaseline werkt bij mij het beste.
s'ochtends voordat ik begin insmeren en hele dag geen probleem meer.

Antwoorden (8)

Ik smeer mijn handen af en toe in met margarine. Klinkt vreemd, maar werkt bij mij veel beter dan alle crèmes die ik geprobeerd heb. Het is wel wat glibberig in het begin (hoewel sommige crèmes net zo erg zijn), maar als je het bijvoorbeeld doet als je gaat slapen, heb je daar ook geen last van.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kan ook met olijfolie
Wat bij mij erg goed helpt is koffiepulp. Dus de natte gemalen koffie die overblijft in het koffiefiltertje. Je moet je handen er mee insmeren en ze daarna afspoelen onder lauw water. De koffiebrei voelt een beetje ruw aan omdat het korrelig is, maar je handen worden er heel zacht van.

Verder raad ik je aan om buiten altijd handschoenen te dragen in dit barre winterweer.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een warm (geen heet) handbadje met een scheut vette plantaardige olie, bijvoorbeeld olijfolie. Door de warmte en het water lijkt de huid gemakkelijker het vet op te nemen. 5 Minuutjes is genoeg. Daarna handen afdrogen aan tissue. Niet wassen met zeep.
Vind je de geur van olijfolie niet fijn aan je handen, neem dan bijvoorbeeld amandelolie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn moeder smeerde vroeger onze handen in met glycerine.
Volgens mij was dat kamferglycerine.
Het zat in zo'n bruin apothekersflesje, geen creme, maar vloeistof.
Het is nog te koop, bij Kruidvat of apotheek in zo'n flesje.

[Heb ik laatst gekocht om mooie bellenblaassop mee te maken. ]

Glycerine zit ook wel in veel cremes.
De pure vorm is beter.

Als je handen al een beetje stuk waren van de vrieskou en vriesdroogte, dan deed dat behoorlijk pijn.
Handschoenen aan en naar bed.

En wonder boven wonder:
De volgende ochtend waren je handen helemaal genezen en zacht!!!

Ergens op een forum lees ik het ook: Twee keer per dag insmeren met kamferglycerine.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik smeerde mezelf ook als gek in met handcreme, maar die absorbeert sneller in de huid. dus probeerde ik vaseline ide blijft langer...vindt je dat niet lekker ruiken gebruik ja dan maar babyolie (zwitsal). ik gebruik het zelf en het verschil: het blijft langer vettig en lekker glad.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat goed helpt is een handmasker: is eerst scrubben en dan een handmasker aanbrengen. Doe daarna dunne katoenen handschoentjes aan en laat het lekker de hele nacht intrekken. En verder natuurlijk smeren en nog eens smeren. Voor je naar buiten gaat kun je je handen met vaseline insmeren, en dan natuurlijk handschoenen aan. Vergeet ook niet thuis verdampingsbakjes aan je cv hangen (en vullen, dat vergeet ik ook nog weleens). Niet alleen goed voor je handen, maar voor je hele velletje.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op korte termijn: Zie antwoorden hierboven ;-)

Op lange termijn: veel drinken.. Een droge huid komt van binnenuit..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Smeer jou handen in met uier zalf .
Handen blijven mooi zacht en je krijgt ook geen kloofjes .