Waarom zijn Armani horloges duurder dan gemiddeld?

Heeft dat met de kwaliteit te maken of meer het merk, of beide? En is een Diesel horloge van dezelfde prijsklasse (kledingmerk) daarom ook in de categorie 'minder duur' te plaatsen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Mode
3.2K

Het beste antwoord

Dat heeft het meest met het merk te maken. Armani is van een merk dat zichzelf kan permitteren er een duur prijskaartje aan te hangen. Overigens is de kwaliteit wel goed maar de prijs zou best minder kunnen.

De vergelijking tussen een Armani horloge van 200,- euro en een Diesel horloge van 200,-. Dan zou ik zeggen: een dure Diesel en een goedkope Armani, maar kwaliteit zal niet ver uit elkaar liggen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat het met het merk te maken heeft en dat Armani zichzelf die prijs kan permitteren snapt iedereen, maar waarom? Waarom Armani wel en H€M niet? Je antwoord heeft geen toegevoegde waarde wat mij betreft.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
H&M bedoel ik dus.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat meen je toch niet serieus? Waarom Armani wel en H&M niet??? Dat is net zo een vraag als wat is het verschill tussen Gucci en Hema.
Kom op, dat is vragen naar de bekende weg. O.a. heeft het met marketing te maken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Leg uit dan:-). Het heeft met marketing te maken? Nu ben ik helemaal benieuwd naar je uitleg.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je een product op de markt wilt brengen dan kies je een doelgroep.
Een ander voorbeeld: Abercrombie en Fitch, dat is een merk dat in Amerika enorm populair onder de studenten. Maar in Nederland is dit merk weer enorm populair onder de jongeren met een wat dikkere portemonnaie. Dat is nu marketing, als bedrijf kies je een doelgroep en daar pas je je product op aan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, waarom is Armani dan duurder dan gemiddeld? Omdat ze de goede "doelgroep" hebben gekozen? Je antwoord en reacties verklaren niks. Het slaat als een tang op een tiet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik ga hier niet mee verder. Dergelijke reacties kan ik niets mee. Als een bedrijf een bepaalde doelgroep kiest (bijvoorbeeld een rijke) dan is de prijs hoger. Iemand die 200.000 per jaar verdient koopt nu eenmaal liever een horloge van 200 euro dan van 10 euro. Als je dat niet begrijpt dan stopt deze discussie en zou ik eerst maar eens naar school gaan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
O leuk, welk merk?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja die zijn top!

Andere antwoorden (3)

Bij Armani betaal je voor de naam, desgin en exclusiviteit. Kwaliteit ligt natuurlijk ook hoger dan een gemiddelde horloge van 20 euro.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En je vraag over de Diesel horloge snap ik niet.
Uiteraard is de kwaliteit van een armani horloge beter dan gemiddeld, maar de prijs draait voornamelijk om het merk.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je betaald ongeveer 10% voor het uurwerk, 10% voor het design en 80% voor de naam.

Een Armani horloge van 250,- is vergelijkbaar met een merkloos horloge van 25 a 50,-
De prijs van de kleding merk horloge hebben alleen te maken met de prijs van het merk.
Armani is duurder dan Diesel, dus de horloges ook.

Dat geld voor de meeste kleding merk horloge, er zijn uitzonderingen, maar dan is het horloge meestal door een bekende horlogemaker bebouwd, normaal gesproken komt het uit Azië.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ook merkloze horloge hebben een design, alleen minder mooi. Maar het maakt niet zoveel uit hoe je het zegt,
het komt erop neer dat je veel voor de naam betaald.
Bij bijvoorbeeld een Seiko van 250,-, betaal je meer voor het uurwerk en minder voor de naam. En je hebt gelijk, een horloge kan iets zeggen over degene die het draagt.
Ik heb een Omega Seamaster Omatic, mooi ding, duur ook, maar ik heb normaal liever niks om mijn pols en als ik hem draag pak ik mijn telefoon als ik de tijd wil weten. :-) Ik zou van Armani wel kleding kopen, maar geen horloge. Maar dat kan je prima doen hoor, je moet alleen niet verwachten dat ze 10 jaar mee gaan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Die Rolex Deepsea is iets lomper en veel duurder, maar die kan dat ook tot 12km diep.
En zeker een mooi horloge, ik draag hem niet omdat ik liever helemaal geen horloge draag en omdat ik hem niet wil slopen, ik ben o.a. installateur.