wat is mijn kleding maat?

ik wil graag weten wat mijn volwassen maat is. mijn kinder maat is 152 ongeveer
xxxalvast bedankt

Toegevoegd na 4 minuten:
ben nog maar net 13 niet zo groot en best dun

Toegevoegd na 8 minuten:
ben nog niet uitgegroeit

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Mode

Antwoorden (3)

Geen dames maat,
170/176 is ongeveer maat 34 dames maat
(bij h en m kleding)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik zelf ben 1.61 m
Deze maten draag ik .
Kleiner is er helaas bijna niet af en toe is er een 32 te vinden
Je zegt niet hoe oud je bent. Een kind wat echt nog langer en breder gaat worden past niet in een volwassenmaat. Als je nu je eindlengte bereikt hebt zal dat een maat 32 worden ofzo tenzij je natuurlijk nogal breed bent maar die informatie geef je ook niet.

Je vraag is kortom wel heel erg vaag.

Toegevoegd na 2 minuten:
Ik bedoel dus: er zijn volwassen vrouwen van 152 cm lang en als die normaal slank zijn moet je daar kleding voor kunnen vinden rond de maten 32 ofzo en dan moet je ze misschien nog aanpassen in lengte (broeken, mouwen).

Kijk ook hier eens: http://forum.viva.nl/forum/Mode_Beauty/160m_kledingmaten/list_messages/38481 of zoek naar winkels met kleine damesmaten (kijk vooral naar franse/spaanse merken).

Toegevoegd na 33 minuten:
Na je toevoeging: dan moet je echt nog niet naar de damesmaten gaan kijken maar mocht je dat perse willen: 32 of mogelijk lager.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dan moet je in kledingzaken met dameskleding voor niet al te grote dames (en daar komen er steeds meer van, zoals Atlanta en Luca, maar ook op de markt) maat xs of s hebben / ongeveer 34.

Niet alle kleding valt even groot, niet elk merk voert exact dezelfde maat, dus uiteindelijk zul je toch altijd moeten passen, tot je een merk/;maat hebt dat je blind kunt kopen. Zo draagt mijn dochter XS broeken van MissAnna (en vergelijkbare merken), en zij is ook rond de 152 en pas 12, maar al wel wat 'uitgegroeid'.

Heb je nog helemaal niks wat op borsten of heupen lijkt, dan heb je gewoon maat 152/158, eventueel 164 van de kinderafdeling, maar ik kan me voorstellen dat je daar niet meer altijd op zit te wachten en niet veel meer van je gading vindt. Broeken echter hoeft geen probleem meer te zijn ; truitjes zijn wellicht soms nog wat te wijd. Dat probleem lost zich mettertijd echter vanzelf op ;-)

Kortom : passen. Welke maat je ook hebt en hoe oud je ook bent, meten is weten.

Toegevoegd na 2 minuten:
Bij 'gewone' winkelketens zoals C&A of Hennes en Mauritz zal vrijwel alle dameskleding je nog te groot zijn, en zeer beslist VEEL te lang. (Dat spul is MIJ nog allemaal te lang, en ik ben 1.68).
Je moet echt een beetje van die, beslist niet oneerbiedig bedoeld, Turkse kledingzaakjes hebben. Prima spul, geen topkwaliteit maar wel goedkoop en modern.