ik heb een stijltang met verschillende temperaturen. Wat is het verschil in resultaat met verschillende temperaturen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Mode
1.9K

Antwoorden (3)

Als je de tang op heet zet gaat het sneller. Je haar zal binnen enkele seconde de juiste vorm aannemen en deze vorm blijft langer zitten.
Als de tang op minder heet staat neemt het haar langzamer deze vorm aan en is het ook weer makkelijker uit te kammen.
Ik gebruik zelf altijd een lage temperatuur omdat ik het mooier vind als het er nog een beetje natuurlijk uitziet. Het staat best raar als je iedere slag van de stijltang in je haar ziet staan.

Voorkeuren verschillen... ieder zal het doen zoals hij of zij het prettigst vindt. Het is ook een kwestie van uitproberen denk ik.
Je kunt er in elk geval van uit gaan dat de hoogste temperaturen niet schadelijk zijn voor je haar, al zou ik wel een goede beschermende olie aanbevelen als je vaak op hoge temp stijlt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je wat fijner haar hebt is het verstandig om niet de heetste stand te gebruiken.Dit haar is wat gevoeliger voor hitte. (ik weet niet hoe het met jouw stijltang zit, maar die van mij gaat tot 230 graden) Aan 160 graden heb je dan meer dan genoeg.
De hogere temperaturen zijn voor dikker, weerbarstiger haar. Dit haar krijg je moeilijk stijl.
En als je een beschermend serum gebruikt erbij, is het minder schadelijk voor je haar. Helemaal niet schadelijk bestaat niet. Water begint, zoals je waarschijnlijk wel weet , te koken bij ca. 100 graden. Heb je daar wel eens je vinger in gestoken? Laat staan 230 graden.
Zorg ervoor dat je een stijltang koopt bij de groothandel met keramische platen. En zorg ervoor dat je haar helemaal droog is voordat je begint met stijlen. (als je met je handen door je haar gaat en het voelt droog, maar koud aan, dan is het nog vochtig)
En koop een goede beschermer erbij (bijv. Kerasilk van Goldwell)
Hoop dat je hier wat aan hebt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou hem op 200 graden zetten ongeveer.
Je haar gaat anders best wel snel dood. maar hoe warmer je het doet, hoe sneller het stijl is.
Bronnen: