ik moet van mijn horloge de datum en maand handmatig verzetten. is dit normaal?

het gaat om een armani automaat horloge type ar-4218. het heeft de functies van de dag, maand, datum en jaar.
de dag loopt altijd gewoon door. de datum loopt door tot en met de 31e van de maand. dan moet ik deze handmatig op 1 zetten. ook de maand gaat niet vanzelf vooruit na de 31e van de maand.
is dit normaal?
volgens mij hoort dat automatisch bijgewerkt te worden.

heeft iemand hier ervaring mee of iemand die er verstand van heeft?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Mode
1.1K

Het beste antwoord

Het zou kunnen dat het handmatig versteld moet worden. Ligt aan het caliber (type uurwerk). Vaak worden in mode merken niet al teveel aandacht besteed aan het uurwerk maar meer aan vorm/design marketing en
Prijs...(hoe krijg je zoveel mogelijk marge uit je merk produc). Het caliber is vaak ondergeschikt. Toch is het vreemd dat je handmatig moet verzetten. Echter als er ook een jaar weergave inzit lijkt mij het vrij uniek dat alles automatisch zou verzetten. In een caliber van europese makelij zou het toch al gauw € 1500, 1600 gaan kosten. En dan heb je een frans product. Zwitsers is helemaal kostbaar. Er zijn tegenwoordig veel aziatische calibers als remake van europese kealiteits werken..Er zit waarschijnlijk in de zijkant van de kast een verborgen knopje voor een snel verzetting van maand en jaar.