mensen pesten mij omdat ik haar op mijn bovenlip heb. hoe kan ik het het beste weghalen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Mode

Antwoorden (11)

Je kunt bij de drogist een pakje Silx halen.

Dat zijn harsstrips. Let er wel op dat je het in het weekend uitprobeert, de kans is groot dat je een dag met een rode bovenlip loopt.

Gelijk na het harsen een ijskoud watje op leggen om het af te koelen. (Ik leg de natte watjes zolang in de diepvries).

Sommige mensen epileren hun snorharen. Dat kan ook, maar voor de eerste keer zou ik dat niet doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het beste kun je naar een schoonheidskliniekje gaan. Hier kunnen ze voor weinig geld de beharing weghalen. Is beter dan zelf gaan experimenteren.
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
Kimath
13 jaar geleden
Dit werkt het beste, naar de schoonheidsspecialiste, die hebben er verstand van hoe ze de haartjes weg kunnen halen.
Misschien kunnen de haren ook wel gebleekt worden, dan vallen ze ook minder op.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
gaan ze dan for ever weg of gaan ze dan na een paar dagen weer gaan groeien?
Kimath
13 jaar geleden
Uiteindelijk groeien ze weer terug, maar bij de schoonheidsspecialiste gaan ze meestal harsen of epileren. Dan wordt de haar inclusief haarzakje eruit getrokken.
Het groeit terug, maar het duurt veel langer als bij het scheren.
Als je vaker laat harsen, duurt het steeds langer voordat de haartjes terugkomen, en verminderen ze ook.
Van Bushokje gejat uit een eerdere vraagstelling;

Ongewenst haar in het gezicht

Ongewenst haar komt meestal voor op de kin, zijkanten van het gezicht en de bovenlip. Als het om een paar haartjes gaat kunt je deze met een pincet verwijderen. Toch kan je door regelmatig gebruik van de pincet irritaties veroorzaken en daardoor littekens.

Er zijn ontharingscrèmes voor het gezicht, maar deze kunnen irritaties en bultjes veroorzaken, bovendien is het resultaat maar heel tijdelijk.

Een niet echt bevredigend antwoord, maar het kan dus wel.

Toegevoegd na 4 minuten:
Ontharingscrème
Er zijn speciale crèmes om ongewenste haargroei in het gezicht te verwijderen. Laat u
door uw apotheker of drogist voorlichten over een geschikte crème. Voordeel van
ontharingscrème is dat het een eenvoudige en snelle manier is om haren te verwijde
ren. Nadeel is de kans op overgevoeligheid voor de crème. Test voor gebruik of uw
huid deze crème verdraagt (Zie testen voor overgevoeligheid).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je hebt de volgende mogelijkheden:

Scheren
Dit kan, maar je moet het héél vaak bijhouden, je krijgt vaak rode bultjes en de haartjes komen sneller en dikker terug.

Epileren
Dit kan natuurlijk ook, en is makkelijk en goedkoop (gewoon zelf met een pincet). De haartjes komen alleen wel heel snel terug en het epileren doet vaak pijn.

Waxen of harsen
Waxen kun je zelf doen met een waxstrip (bv. van Etos of DA), maar ook bij de schoonheidsspecialiste (kost meestal tussen de 6 en 10 euro). Het is niet geheel pijnloos, maar de haartjes blijven een tijdje weg.

Bleken
Ook kun je de haartjes bleken met een speciaal middeltje, bijvoorbeeld van Veet. Het is alleen erg smerig, de haartjes komen snel terug en het is erg lastig.

Laseren
Dit kun je alleen bij een (speciale) schoonheidssalon laten doen en is verschrikkelijk duur (ongeveer 350 euro in totaal). De haartjes blijven dan wel zeker voorgoed weg, dus dit is een goede optie als je het geld ter beschikking hebt. Let op: bij lichte haartjes werkt het soms niet (goed).

De beste en goedkoopste oplossing is dus om het te laten ontharen bij een schoonheidsspecialiste. Dit doet heel even pijn en kost een klein beetje, maar is wel de beste oplossing !
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt het harsen, de drogist heeft daar speciaal spul voor.
Ook kun je naar een schoonheidsspecialiste die dat voor je kan doen.
Als je donker haar hebt dat daardoor opvalt (want iedereen heeft haar op de bovenlip), kun je het ook (laten) bleken.

Overleg maar eens bij de drogist, waarschijnlijk kom je daar al een heel eind.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Laat je eens lekker verwennen bij de schoonheidsspecialiste en die haalt het dan gelijk voor je weg.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zelf laat ik mijn wenkbrauwen altijd bijwerken door vrouw die dat met touw doet.
Een vriendin van me laat hier ook haar 'snor' weghalen. Even pijnlijk maar zo gebeurd en haartjes met wortel en al verwijderd! Steeds meer beautysalons bieden deze techniek aan tegenwoordig!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Denk wel even goed na voordat je het weghaalt!!
Zodra je hiermee begint zal het nameljk weer terugkomen. En stoppels zijn nog veel lelijker dan wat haren op je bovenlip!

Vaak is het ook nog zo dat de beharing erger wordt als je het een keer hebt weggehaald. Een soort cirkel :)

(dit geldt natuurlijk niet voor bleken of weglaseren)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Laseren heeft het beste resultaat bij donker haar, bij blond of rood pakt het minder. Je kunt het ook electrisch laten epileren. In sommige gevallen (echt overbeharing)vergoedt de verzekering dat. Je hebt dan wel verwijsbrief van de dokter nodig
13 jaar geleden
ja iedereen is anders he
ik heb ook een beetje haar op mijn bovenlip en op me kin net een geit
ik vindt het juist leuk
misschien omdat ik ouder ben dat ik heel goed tegen pesten kan
ik sta sterk in mijn schoenen
jij moet ze laten verwijderen bij de schoonheidsspecialiste
dat is volgens mij harsen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
moest je jong zijn zou ik het gwn laten verbleken dat valt egt niet op,volgens mij is dit t beste oplossing
en later kun je het laten Laseren!!