Van welke stof zijn die lekkere, mooi gekleurde, zachte kleren in veel films?

Ik zie dezelfde soort stof zo vaak voorkomen in films, en dat zijn zulke heerlijke warme, aardse kleuren, het ziet er zo warm en zacht uit ... bestaat het? Wat is het?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Mode

Antwoorden (2)

Als het oudere films betrefd zou het velours kunnen zijn .
Werden in oudere films vaker gebruikt en dan het dunnere soort.
12 jaar geleden
Als ik deze foto bekijk gok ik op viscose. Viscose valt zeer soepel, voelt zeer zacht aan en is -ondanks de dunne stof- toch warm.

Fluweel is eerder dik, zwaar en 'harig' en heeft een lichte glans.

Satijn (nepzijde) is ook heel zacht en soepel