Wat is een goede techniek om bij iemand contactlenzen te plaatsen?

De persoon kan het namelijk niet zelf.

Persoon kan wel de eigen ogen open houden met de vingers, maar hoe plaats ik dan op een goede en makkelijke manier die zachte lenzen?

Ik vind het elke keer een hele toestand om die lenzen te plaatsen. Ze kreukelen, of blijven aan mijn vingers plakken.

Moet de persoon liggen of zitten? Hoe kan ik dit het beste aanpakken?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Mode
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een lens bij iemand indoen, en dit kan diegene zelf niet. Lijkt me inderdaad erg lastig, aangezien het sowieso al eng is om met een vinger naar een oog te gaan (die van jezelf of een ander), als je dit niet bent gewend. GV!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Thanks, ik vind het inderdaad een zenuwenklus. Het lukt wel, maar het kost me voor twee ogen, een half uur en veel zweetdruppels...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Is het echt geen optie om over te stappen op een bril?

Het beste antwoord

Ga eens naar een contactlens specialist met diegene. Vaak hebben die het aan de betreffende persoon in een halfuurtje geleerd. Voor de korte termijn, het handigste is om droge vingers te hebben, de lens afgespoeld te hebben en de persoon te laten zitten, inderdaad eventueel boven een witte handdoek
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ik probeer je een tip aan de hand te doen.
B.v. : Laat degene die je de lens in moet doen, boven een tafel zitten waarop een witte handdoek op ligt. (wanneer de lens valt, kun je hem daardoor sneller terug vinden)
De lens eerst met vloeistof schoonmaken.
Je wijsvinger, waarmee je de lens in moet zetten, droog maken en daar de lens op plaatsen (anders blijft de lens aan jouw vinger plakken door de vloeistof).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De lens moet op het puntje van de vinger zitten, dat werkt voor mij het best. En ik denk dat de persoon het best kan zitten met het hoofd naar achteren, anders liggen.