Ben overgevoelig voor seizoens griepprik,is het dan verstandig om de mexicaanse griepprik te nemen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Mode

Antwoorden (5)

Basis ingredienten van de prikken zullen min of meer hetzelfde zijn. Alleen de deeltjes die antistoffen moeten veroorzaken verschillen. Risico is dus groot dat je ook voor deze prik overgevoelig bent...(als de maker van het vaccin dezelfde is zeker)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, ik zou het in dat geval niet doen. De mexicaanse griep is eigenlijk niet meer dan een gewone griep, kan gevaarlijk zijn voor sommige mensen. Maar wanneer je de jaarlijkse griepprik niet neemt waarom zou je deze dan wel nemen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, absoluut niet doen! Tenzij overlegd met HA...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Allergenen in vaccins, die een rol kunnen spelen bij allergische reacties, zijn ovalbumine (kippeneiwit), formaldehyde (conserveermiddel), residuen van antibiotica en thiomersal (conserveermiddel). Als er een allergische reactie wordt vermoed, is het nuttig om na te gaan of er inderdaad sprake is van overgevoeligheid en voor welk allergeen de patiënt overgevoelig is. Dit om te voorkomen dat een volgende vaccinatie ten onrechte wordt ontraden.

Dus vraag eerst bij je huisarts..!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Met deze vraag kun je alleen van je huisarts een duidelijk antwoordt krijgen.
P.S. Hoe overgevoelig ben je.?