Hoe krijg ik het makkelijkst rouwrandjes onder mijn nagels vandaan?

Heb gisteren de hele dag in de tuin gewerkt. Na het meeste onder de douche en met een nagelborstel te hebben verwijderd blijft er toch nog steeds troep onder mijn nagels. Hoe verwijder ik dit het makkelijkst?

(Heb korte nagels)

Toegevoegd na 59 minuten:
Handig om te weten! Ik ben allergisch voor alles waar parfum, alcohol en zeep in zit!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Mode
6.4K
Rieneke1
12 jaar geleden
voortaan voor je gaat werken even over een stuk zeep krabben, zodat je zeep onder je nagels hebt.
na het werk even een borsteltje erbij, en klaar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@rieneke, goeie tip! Ik ga het de volgende keer eens proberen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goed plan!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hm daar zeg je zoiets! Bedankt :)
zondag
12 jaar geleden
@Rieneke hartstikke goeie tip, dank je. Vriend van collega van mij (vroeger) was bakker. Hij werkte zijn rouwrandjes onder zijn nagels weg door deeg voor brood te kneden. Lust u nog een boterhammetje?

Het beste antwoord

Met shampoo ;-) Ik heb ook heel vaak rouwrandjes als ik bij de paarden vandaan kom, maar altijd als ik mijn haar was met ruime hoeveelheid (dat het goed schuimt) shampoo is het daarna weg, werkt super.

Als dat niet werkt kun je ook een beetje waspoeder in een bak met water doen, even je handen erin laten weken en dan met een borsteltje of zo'n haakje dat bij veel nagelknippers zit het onder je nagels schoon maken (onder water).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Een beetje chloorbleekmiddel op je nagelborsteltje doen en dan nog eens flink schrobben. Uitkijken dat je geen spettertjes op je kleding of in je ogen krijgt.
Als je dit te rigoureus vindt, kun je het ook met biotex proberen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een bad nemen ... de nagels onder water houden ... en bewegen. Doe je dit met korte nagels een tijdje, dan komt alle tuinaarde los en verdwijnt naar de bad van je bad.

Met een douche kan je dit zelfde effect niet bereiken. Kies dan voor het handmatig doen van de afwas. Veel met je handen in het water. En je handen in het water bewegen. Het vuil wordt soepel en verdwijnt naar de bodem van je wasbak.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het beste is preventie. Ik doe altijd vaseline onder al mij nagels voor ik aan het werk moet. Daarna is het met een nagelborstel met zeep zo gebeurd met zwarte randjes. Sommige mensen doen zachte zeep onder de nagelrand, maar dan houd ik geen vel over. Vaseline werkt prima.
Om de aanwezige vuiltjes te verwijderen: amandelolie ( dat is het lekkerste en anders maar olijfolie) met een beetje zout, borstelen. Werkt goed.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
MissBiggie
12 jaar geleden
Moet je em wel geven, Anna ...
Ik gebruik de dop van een nagelpotlood :-)
Werkt bij mij uitstekend.
Plaatje bij antwoord