Waarom zit er een draaifunctie op een horloge?

Ik snap hier niks van ... Mijn moeder heeft net een ice-watch gekocht en die vraag kwam in me op!

Toegevoegd na 29 minuten:
Kijk niet waar je de tijd mee verandert maar bovenop kun je aan de zijkant van het horloge draaien ofzoiets?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Mode
8.5K
ronron1212
12 jaar geleden
?????????? waar heb je het over
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Draaifunctie? Je moet echt iets duidelijker zijn
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
om hem gelijk te kunnen zetten?
ja ik zeg ook maar wat.

Antwoorden (3)

Je moet de tijd toch gelijk kunnen zetten of de datum aanpassen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja dit antwoord is zo eenvoudig, dat kan haast niet goed zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dacht ik zelf eerlijk gezegd ook al.
Dat draaiding, die smalle rand zeg maar met al die streepjes en nummers is een duikring. Zo kun je instellen hoe lang je duik mag gaan duren en hoe lang je nog onder water kunt blijven. Ook kun je zie hoe lang je al onder water bent. Immers als je duikt ben je blootgesteld aan allerlei tijdseenheden onder andere de decompressie tijd. Google daar maar eens op.
Succes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is inderdaad een duikring, je draait de ring totdat het merkteken of of nul of hoe je het ook noemt gelijk met de grote wijzer en dan kun je in oogopslag zien hoeveel minuten je onderwater bent.
Stel het is tien over, draai het merkteken op de grote wijzer en als het 10 over half is zie je in een oogopslag dat je 30 minuten onder water bent