Waarom slaat mijn vinger zwart uit bij het dragen van een (goedkope) ring?

Dit gebeurt elke keer. Ook de ring verkleurt na verloop van tijd.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Mode
18.8K

Het beste antwoord

Je schrijft niet waar je vinger zwart uitslaat, alleen op de plek van de ring of over de gehele vinger.
Je kan allergisch zijn voor het metaal van de ring, en de ring kan van met een koper legering zijn gemaakt welke wel wil verkleuren en dit kan weer afgeven op de vinger.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja sorry, ik krijg een zwarte streep precies onder de ring. Het is alleen op die plek.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Das dan de legering van de ring die afgeeft.
Oplossing: Andere ring kopen. Tis niet gezond dat soort stoffen in je huid te krijgen daar het in de poriën van de huid trekt en dus in het lichaam beland.

Andere antwoorden (4)

Je bent er gewoon 1 van het duurdere soort. Mijn moeder, mijn vrouw en ook mijn dochters hebben hetzelfde. Het is een onschuldige reactie op onedele metalen. De oplossing is simpel: alleen edelmetalen sieraden dragen. Zilver,goud etc.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat heeft vooral te maken met wat zuren van je huid (o.a. zweet). Waarschijnlijk merk je dat bij bepaalde weersomstandigheden je sneller verkleuringen krijgt dan andere. Er is niet zo heel veel aan te doen volgens mij. Tenzij de ring geen echt zilver is, dan kan het daar nog aan liggen. Maar bij echt zilver kun je het net zo goed hebben, en sommige mensen hebben er sneller last van dan anderen. Dat is tenminste de uitleg die ik ooit kreeg van een zilversmid.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Roest :( duurdere ringen kopen.. Van echt zilver. Hielp bij mij tenminste. Ik heb ook gehoord dat het helpt als je doorzichtige nagellak op de ring smeert!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarschijnlijk ben je een nikkelallergie aan het ontwikkelen. Beter is om een tijdje de ring niet te dragen en daarna weer kijken of je vinger niet meer zwart wordt. Sieraden gemaakt van goedkope materialen niet meer dragen als je jeuk krijgt, en je vinger opgezet en rood wordt. Meestal geldt dit ook voor andere plaatsen zoals oorbellen, hals enzovoort als je een nikkelallergie hebt. Zelf heb ik een nikkelallergie en ik kan alleen goud en titanium dragen.