Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat zijn écht warme handschoenen voor op de brommer?

Het is nu echt niet te doen op de brommer, ik heb 2 paar handschoenen aan (waarvan 1 leren motorhandschoenen) en alsnog heb ik geen gevoel in mijn vingers na het brommer rijden.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Mode
4K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (7)

Er zijn speciale electrisch verwarmde handschoenen. Lijkt me ideaal in jouw geval: http://www.thermokledingplaats.nl/verwarmde-handschoenen-c-1841.html?source=googleads&gclid=CLWx_-_tiK4CFUG_3godIkCrfg
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Of thermohandschoenen (ik geloof te verkrijgen bij Action) met daaronder latex-handschoentjes
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarom zou je ze erover doen? Als ze onder je handschoenen zitten dan houden ze de wind toch ook tegen...?
Handschoenen die je komt bij een winkel die kleding voor op de motor verkoopt. Dan zijn ze niet alleen bestand tegen weer en wind bij hogere temperaturen, ze beschermen ook nog als je komt te vallen.

Toegevoegd na 1 minuut:
"bij hoge snelheden" bedoel ik!

Toegevoegd na 4 minuten:
ik rij zelf motor, en met mijn warmste motorhandschoenen heb ik absoluut geen koude handen, en dan ligt mijn snelheid flink wat hoger dan een brommer.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ga naar een campingwinkel. Daar verkopen ze kleding waarmee je min 40 kunt trotseren.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hand warmers (kleine zakjes die warmte afgeven en in je handschoen passen) zijn een goede oplossing. www.koudehanden.com
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een collega van mij rijdt paard en gebruikt tijdens deze koude dagen latex handschoenen onder haar gewone handschoenen. Ze zweert erbij.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Op een bromfiets/motor doe je zoveel kou op dat er vrijwel geen handschoenen tegen opgewassen zijn.

Wat ik je aanraad, is een stel wollen wanten..dus zonder vingers mèt daarbij een stel ouderwetse moffen.

'Moffen' zijn op het stuur van de fiets gebonden kokervormige, lederen of stoffen, bedekkingen die de handen uit de wind houden. Ze dienen om de warmte van de handen vast te houden.

Zelfs zònder handschoenen of wanten hou je aldus warme handen.

Groet,

Ton
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding