Ik ga een Rolex Daytona goud aanschaffen maar hoe weet ik of hij echt of nep is?

Wat betekend swiss made dat eronder staat

En in het 1e rondje links kan je zien welke dag het is
2e rondje rechts staan de volgende cijfers: 3,5,7,9,11,13,15,17,19,21,23,25,27 en 31
En in het rondje eronder staan de volgende cijfers
2,4,6,8,10,12,14,16,18,20,22 en 24

En waar kan ik de serienummer vinden?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Mode
2.1K

Antwoorden (5)

Laten taxeren , of kopen bij een gerenommeerde juwelier.
12 jaar geleden
Een Rolex Daytona doet in staal al snel 8.000 tot 9.000 euro, afhankelijk van staat en bouwjaar. Een gouden exemplaar zal hier nog boven zitten. Als je twijfelt aan de echtheid omdat de verkoper de originele box/papieren meer heeft, laat het horloge dan controleren bij een (goede!) juwelier/horlogier. Bij dit soort bedragen zal de verkopende partij hier geen bezwaar tegen (moeten) hebben
.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Koop zulke waardevolle dingen alleen bij betrouwbare mensen/zaken. Ga niet blind geloven in iemand die je zoiets verkoopt. Bij elk Rolex krijg je een certificaat en/of een aankoopbewijs met serienummer, datum en winkel.

Toegevoegd na 1 minuut:
Voordat je gaat kopen kun je de verkoper vragen om de serienummer. Je kunt dan met de serienummer naar een Erkende Rolex juwelier gaan en dit controleren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met alle respect Goedeboy12, maar iemand die van plan is een Rolex ter waarde van minimaal €10.000 te gaan kopen, die weet waar die op moet letten.

Kijkeens naar de prijzen, als jou Rolex niet minimaal €10.000 is en daar ver onder zit, ga er dan maar van uit dat het een Hongkong Imitatie is.

En Swiss made, wat dacht je van gemaakt in Zwitserland!

Nog 3 linkjes met infomatie, over de Rolex en in de onderste link kun je zien waar je het serienummer kan vinden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
serie nummer op de achterkat laten checken das alles