Wat te doen als je verloren voorwerp terug vind op een verkoop website.

Ik ben pas er achter gekomen dat ik mijn armband ben kwijt geraakt.
Dit heb ik aangeven bij de politie.
Vandaag was ik op een website aan het kijken of ik zoiets weer terug kan vinden.
Maar ik schrok na het zien dat die armband wel heeeeel erg veel op die van lijkt.
Maar helaas is de armband niet meer in nederland,maar bevind zich in engeland.
Wat kan ik het beste doen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Mode

Het beste antwoord

Belangrijk is dat je kunt aantonen dat het jouw armband is. Bijvoorbeeld als je weet dan het een uniek exemplaar is en je er een foto van hebt. Of dat er een bepaalde beschadiging aan zit die je duidelijk kunt beschrijven, zonder dat je dit exemplaar goed hebt kunnen bekijken. Met dit 'bewijs' moet je opnieuw naar de politie. Ze moeten je aangifte dan wel serieus nemen en contact opnemen met de Engelse politie. Sterk bewijs van heling, wordt wel degelijk serieus aangepakt, ook al is het internationaal.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+1 Juist je moet er een foto of een specifieke beschrijving van hebben.

Andere antwoorden (4)

Als je heel zeker weet dat het jouw armband is zou ik de politie inlichten over dit feit. Zij kunnen contact opnemen met hun collega's in Engeland waarna er actie wordt ondernomen. Ik hoop wel, dat je nog een aankoopbewijs hebt, want anders wordt het moeilijk om te bewijzen, dat het inderdaad jouw armband is.
Succes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou de politie inlichten van hetgeen je gevonden hebt.
Wat je kunt proberen is de eigenaar van de advertentie te mailen met de mededeling dat het jou eigendom is en dat je voornemens bent de politie in te schakelen wanneer je hem nie terugkrijgt, misschien kiest de eigenaar van de advertentie eieren voor z'n geld
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk dat je het maar beter kan laten voor wat het is.
Je hebt geen enkel bewijs dat het jouw armband is.
Je zou hooguit een berichtje kunnen sturen met de vraag hoe ze aan de armband zijn gekomen, maar je snapt wel dat je daar niet veel mee opschiet. Als het geen eerlijke handel is, geven ze dat natuurlijk nooit toe.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik vermoed dat het bijna niet te doen is
Ten eerste moet je in dit geval onomstootbaar kunnen bewijzen dat de armband van jou is ?
Serie nummer ? persoonlijke inscriptie ? etc etc
want als er meerdere van dezelfde armband zijn tja wie zegt dat het dan echt die van jouwe is ?

wat je wel kan doen is als je ooit de schade hebt geclaimd bij een verzekering ?
je verzekering maatschappij in te lichten
waarschijnlijk zullen ze dus niet meteen een heel team er op zetten maar bij gelijksoortige meldingen kan er een patroon en dus wellicht een dader spoor worden gevonden ? en dat is wel interessant voor de maatschappij
je krijgt daarmee je armband niet terug als je inmiddels de schade vergoed hebt gekregen
ik meen dat de goederen daarna ook eigendom zijn van de verzekering maatschappij ???
maar je zegt dat je hem verloren hebt dus ja veel succes zal je niet hebben.
Tenzij het echt een hele exclusief stuk en duur stuk is