Hoe kun je een broek ''oud'' maken?

Ik heb laatst geprobeerd om wat gaten te knippen in een oude broek. maar ik kreeg alleen een paar dunne lijntjes die niet verder uitscheuren of rafelen. Ik denk dat dat komt omdat de broek amper versleten was. hoe kan ik hem toch mooi krijgen? met schuurpapier kun je veel doen, heb ik gehoord. ik dat echt zo?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Mode
2.5K

Het beste antwoord

Met schuurpapier kom je inderdaad erg ver. Verder de broe vaak dragen, en vaak op je knieen zitten. Hierdoor krijg je de kenmerken plekken op de knieen, waardoor je jeans er versleten uitziet.

De gerafelde scheuren krijg je door een gat te knippen een schaar, en deze met de hand verder uit te rekken. Ook kun je kleine gaatjes maken met een stanleymes, en deze scheuren vanzelf uit door het dragen.

Verder kan je ook een staalborstel gebruiken.

Toegevoegd na 54 seconden:
Op onderstaande linken staat uitgelgt hoe je het kan doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

schuurpapier doet inderdaad wonderen, en dan lekker veel dragen, zodat die gaten verder uitscheuren
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je de broek een paar keer wast wordt de stof zachter en minder steviger waardoor het wel uitscheurt en raffelt
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In de bleek met de broek dan wordt de stof dunner en dan trek je de gaten er zo in
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je moet je broek gewoon heel veel aan trekken en dan veel met de knieën over de grond schuren. Dan krijg je heel snel slijtplekken. Mijn zoon presteert het om na 1 dag een splinternieuwe broek aan te hebben de gaten er al in te krijgen. Heel knap misschien maar ik ben er niet echt blij mee.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
professionele 'merkbroekverslijters' gebruiken een slijptolletje (dremel) om een deel van de draden (schering of inslag) door te slijten, terwijl de andere draden heel blijven. Een arbeidsintensief precisiekarweitje wat ten dele de reden is dat die broeken zo duur zijn.
Goedkopere merken halen gewoon de slijptol langs de stof (een stevige, zachte ondergrond zoals een stevig kussen gebruiken) om de stof een versleten uiterlijk te geven.
Datzelfde zou je ook met schuurpapier kunnen bereiken.
Knippen levert scheuren op, en geen gaten/slijtplekken, en dat is niet wat je wilt.