Waarom moet als je bij de kapper bent je haar gewassen worden ook al is je haar schoon en waarom doen ze dan ook een conditioner erin?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Mode
19.3K

Antwoorden (9)

Als ik naar de kapper ga was ik van te voren mijn haar. En dan hoef ik bij de kapper niet nog eens mijn haar te laten wassen.
Dat is gewoon een verkooptruck om geld aan je te verdienen.
Als ze niet willen knippen zonder eerst te wassen, dan vind ik dat ze ook geen kosten mogen berekenen voor het wassen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
puur geld ben zelf kapper haar moet schoon zijn
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
'k Hoef me haar nooit eerst te laten wassen. Tenzij er erg veel gel in zit en ik geen tijd had er thuis uit te wassen. Volgens mijn (vorige) kapper word namelijk de schaar sneller bot als je haar knipt met gel erin... Maar op het waar is kan ik je niet met 100% zekerheid zeggen. Kan ook een verkoop truck zijn..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
He Rick wat zit je haar goed bij de kapper geweest +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja; leuk dat het je opvalt ;-)
Ik ga er vanuit dat dit gewoon een verkoop truc is. Want als ik naar de kapper ga dan ga ik tussen de bedrijven door. En dan mag je er bij mij vanuit gaan dat er meer in mijn haren zit dan ik überhaupt aan shampoo nodig zou hebben...

Maar heb op een klein rijtje/stukje haren na ook een tondeuse kapsel dat maar door één kapper gewassen mag worden. Dit om de heel simpele reden dat deze kapper er een hoofdmassage bij geeft en de rest niet...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn kapper wast van te voren de haren niet. Slechts één keer hebben ze dat gedaan. Ter viering van de verbouwing werden de eerste drie weken van alle klanten die daar prijs op stelden de haren gewassen.
Leuk om een keer mee te maken en voor mij direct een reden om het nooit meer bij de kapper te laten doen. Wat een ongemakkelijke houding met mijn nek.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het moet niet, maar het ligt aan de kapsalon zelf. En als jij dit niet wilt mag je rustig weigeren hoor.
Maar bekijk ook eens van te voren de prijslijst, als je gewassen en geknipt wordt of alleen knippen. En als je de prijzen voor jezelf hebt berekend vraag dan hoe duur het is, dan weet je zeker of ze hier een prijs voor rekenen. En dan komt er nog een creme in. Ze gebruiken altijd wel verzorgende producten maar betaal je ook voor.
En is het gewoon standaard 1 prijs dan is het een verkooptruc. Ze gebruiken ook vaak een stagiare om dat deze ook ervaring moet gaan opdoen.

Bij ons maken ze het een beetje vochtig met de plantenspuit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Om je haar schoon te laten zijn. Bij mijn kapper hoort het gewoon bij de standaard knippen prijs;
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geldklopperij!!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zo proberen ze je extra producten te verkopen, zoals dure verzorgden shampo's of die conditionor. Ik zeg altijd dat ik dat niet wil, daar koop ik thuis een hele fles voor.