Wat kan je doen tegen vieze vagina aan de buitenkant (schaamlippen)?

De inlegkruisjes die ik heb geven af. Ik doe 2 x een nieuwe in op een dag, dan kijk ik naar mijn vagina en zit alles vol papier wat er moeilijk afgaat door het inlegkruisje. Ik heb heel veel afscheiding dus moet echt een inlegkruisje in. Wat kun je het beste doen, andere inlegkruisjes of bepaald middeltjes zoals lactacyd?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Mode
5.5K

Het beste antwoord

Wanneer je veel afscheiding hebt, zijn inlegkruisjes juist eigenlijk onverstandig. Dat zorgt ervoor dat het gaat broeien, het is extra warm voor je vagina en zorgt voor een klamme bedoeling.
Ik weet niet of je dit doet, maar ik raad ook zeker af om met zeep of iets te wassen, dat verstoord de ph waarde van je vagina.
Met water wassen kan natuurlijk geen kwaad, dat zorgt juist voor verschoning.
Je kan dus kiezen voor lactacyd of ander reinigingszeep met een neutraal ph waarde!
Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Misschien is het handig dat je bij elk wc bezoek een schoon inleg kruisje gebruikt en dat je je vagina ook met vochtig toiletpapier af veegt, dan blijft er als het goed is geen viezigheid achter. Als je een vaginale douche gaat gebruiken, ik weet niet of dat zo verstandig is, want dat kan de zuurgraad in je vagina aantasten waardoor je nog meer gedonder krijgt. En als het heel erg lastig is, dan zou ik eens een afspraak maken met de huisarts, misschien is er een reden voor de vele afscheiding.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Neem Aldays inlegkruisjes. Die hebben zo'n 'stay dry' laagje.
https://www.beinggirl.nl/je-lichaam/producten/alldays-inlegkruisjes.php
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou naar de huisarts gaan, want afscheiding is goed te behandelen.
Dan heb je weer een leven zonder inlegkruisjes.

Succes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In jouw plaats zou ik in ieder geval naar de huisarts gaan. En zoals anderen ook zeggen, dikwijls een nieuw inlegkruisje gebruiken. Géén strakke broeken aan, zo min mogelijk zeep gebruiken, géén vaginale douches en alles met zachtheid behandelen :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is niet fijn nee, ik zou geen actacyd gebruiken dat is namelijk helemaal niet zo goed, als je veel afschijding hebt, zou ik naar de dokter gaan vragen wat je hiertegen kan doen, ik had daar ook last van in mijn zwanger schap en kreeg daar wat voor
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het kan zijn dat de afscheiding alleen maar verergerd wordt door de inlegkruisjes.
Je zou naar de huisarts kunnen gaan, die kan controleren of je geen infectie hebt, en je adviseren wat je het beste kunt doen en eventueel iets voorschrijven dat het probleem kan oplossen.