Na hoeveel dagen dragen breng je een pantalon naar de stomerij?

Af en toe breng ik een berg pantalons naar de stomerij en daar zitten exemplaren bij die ik pas 3 dagen gedragen heb, maar ik sluit niet uit dat het soms ook 3 weken is. En zelfs dan zijn ze niet vies en stinken ze ook niet. Ik weet na een aantal weken niet meer per pantalon hoeveel ik dagen ik deze gedragen heb. Wat is een frisse frequentie om je pantalons te laten stomen?

Als er iemand is die een betere methode heeft om bij te houden wanneer stomerijbezoek gewenst is, hoor ik dat ook graag.

14 jaar geleden
in: Mode
2.6K

Het beste antwoord

in het algemeen is het het beste om een pantalon na 10 keer dragen naar de stomerij te doen,lichte pantalon broeken misschien eerder omdat ze sneller vies worden en dan doe je ze niet meer aan natuurlijk...tuurlijk kan het ook langer maar dan word de pantalon broek erg vet en smoezelig en dat is gewoon niet goed voor de stof van de patalon...natuurlijk wil je afwisselen met de pantalonbroeken en welke heb je dan al hoeveel keren aan gehad....dit klinkt misschien heel raar maar werkt wel en heeeeel simpel:koop een doosje van die gewone elastiekjes en elke keer als je de pantalon aan hebt gehad hang je een elastiekje om de hals van de broekhanger,dan kun je het zo goed bijhouden

Toegevoegd na 24 minuten:
jouw antw. op de mijne:jaaa das nog beter!!kijk zo komen we er wel hahahaxxx
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ik zou zeggen: Gebruik je ogen en je neus.
Als de pantalon niet stinkt en geen vlekken vertoont, dan hoef je 'm ook niet naar de stomerij te brengen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het ligt helemaal aan de pantalon, of het een donkere of een lichte is.
Een lichte pantalon is eerder smoezelig, dus die draag ik twee, hooguit drie keer.
Een donkere draag ik een keer of vier.
Maar als ik donkere was ga draaien, loop ik alle donkere kleding na en die gooi ik (ook na 1 x dragen) alles in de was.
Gewoon een tik, dan is alles weer lekker schoon en fris :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dat vind ik nou energieverspilling. Omdat je een donkere was moet draaien ook de slechts 1x gedragen was erbij gooien.
Ik lucht het gewoon en draag het nog een paar keer.
De donkere was spaar ik dan wel op tot de trommel echt gevuld kan worden met kleding die gewassen moet worden.
Hoe vaker je trouwens donkere kleding wast, hoe eerder de kleur zal vervagen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als ik toch al donkere was moet draaien doe ik de rest erbij, zo heb ik dan een volle trommel.
Ik draag bijna altijd zwart en heb absoluut geen last van kleurvervaging met black velvet.
Ik vind het wel zo fris om schone kleding aan te kunnen trekken met al die opvliegers :(
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@gootje.. energieverspilling, door praktisch te wassen en minder kleinere wasjes te draaien...?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@berth volgens mij is het energieverspilling om de wasmachine onnodig te draaien met spullen die er eigenlijk nog niet in hoeven.
@loes tja, over die opvliegers kan ik nog niet meepraten...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat een discussie zeg, misschien twee, drie extra shirtjes in de wasmachine erbij...wat een energieverspilling.
Dit is energieverspilling..