Hoe zit dat met kleurencombinaties met kleren? Ik ben niet kleurenblind ofzo maar heb gewoon geen idee welke kleuren gecombineerd kunnen worden.

Zou iemand eens op een rijtje kunnen zetten wat waarmee te combineren is? Dus bijvoorbeeld welke kleur t shirt met een bepaalde kleur vest?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Mode
3.2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jongen? Meisje?
Leeftijd?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
23 ;) jongen ;)

Het beste antwoord

Het is altijd handig als je in je kast kleren/kleuren hebt hangen die bij je passen. Dus probeer die kleuren aan te schaffen die je goed staan.
Bij zwart staat eigenlijk alles, en dat geldt ook voor wit. Dus zwart gecombineerd met wit/grijs/rood/blauw/groen/geel/oranje etc. Wit gecombineerd met zwart en bovengenoemde kleuren kan ook. Kleuren die dicht bij elkaar liggen qua tint passen ook bij elkaar: lichtblauw bij donkerblauw, beige bij bruin etc.
Als je iets hebt met meerdere kleuren (bijvoorbeeld een trui met blauw en zwart en grijs) dan past daarbij een broek in één van die kleuren het mooist.
Volgens de kleurencirkel (zie link) passen kleuren die tegenover elkaar liggen trouwens ook goed bij elkaar. Ze versterken elkaar.
Verder kan de mode van jaar tot jaar veranderen: soms kan iets wel wat het jaar ervoor nog lelijk werd gevonden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Er zijn heel veel modebladen en sites waar je modellen kunt bewonderen in de leukste combinaties. Daar kun je ideeën opdoen en kijken welke mode je bij jou vindt passen.

Wat je draagt is heel persoonlijk en als jij een bepaalde combi leuk vindt staan, moet je dat gewoon doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is een beetje moeilijk te bepalen. Iedereen vindt weer andere combinaties kleding mooi. Laatst las ik over een nieuw fenomeen in de mode wereld: colourblocking (zie foto). Daarbij worden alle mogelijke kleuren gemixt. Persoonlijk vind ik dat niet mooi, maar zo zie je maar eigenlijk kan alles, als je het zelf maar mooi vind! Als je twijfelt over een bepaalde combinatie vraga dan eens aan een vriend(in) wat hij/zij van je outfit vind.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je vooral moeite hebt met bekijken wat jou staat, is misschien eens een kleurenanalyse wat voor je. Dan leer je wat jou het beste staat (qua kleur) en hoe je dat kunt combineren. Als je googled kun je vast wel een goede (zoek op erkende kleurenadviseurs) vinden in je buurt. Ps: ook gezellig om samen met een vriendin te gaan doen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, niemand kan jou vertellen welke kleuren gecombineerd kunnen worden.

De een vindt dat alles gecombineerd kan worden.
De ander combineert alleen met blauw en grijs.
Weer een ander houdt van uitbundig.
Nog iemand die doet alleen wat de mode voorschrijft.

Zoveel hoofden zoveel zinnen!!

Vroeger mocht geen rood met groen samen.
Rood en groen boerenfatsoen.

Tegenwoordig mag dat wel.

Mag het wat kosten, doe dan eens een kleurenadvies.
Er zijn tegenwoordig heel veel van die "coloursforyou" bedrijfjes.
Leuk om kado te krijgen ook.

Je kunt je ook zelf gaan verdiepen in kleurenleer
http://www.dutchflowerlink.nl/nederlands/lessen/esthetica/kleur/kleur.htm
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je kan heeel veel varieren zoiezo kan je alles met zwart dragen wat je maar wil.
bij zwart vind ik zelf paars heel mooi of blauw.
je kan ook groen en blauw of groen en geel combineren.
maar je kan bijv. ook een paars t-shirt met een spijker jack en jeans aandoen .
voor meer info moet je maar ff wat zeggen
xxx