hoe maken de deelnemers van de blizzcon costume contest hun kostuums?

van wat worden de kostuums gemaakt
en bijvoorbeeld als de zwaard van binnen een lamp heeft hoe doen ze dat erin? en hoe maken ze precies goed de kostuums=

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Mode

Het beste antwoord

Op deze site zijn een aantal interviews te lezen van mensen die een kostuum hebben gemaakt voor Blizzcon: http://wow.joystiq.com/tag/cosplay/

Van wat voor materiaal het kostuum gemaakt word is zeer afhankelijk van het character dat je wilt uitbeelden.
Voor bijvoorbeeld shoulderpads kun je een frame maken van kippengaas, met papier maché eroverheen.
Een lamp in een zwaard is vaak een ledlampje met een batterij er aan.
Het zwaard zelf is vaak van een soort schuimrubber gemaakt, voor cosplay zijn strenge regels over het materiaal gebruik. Het mag niet gevaarlijk zijn.

Het beste kun je zoeken op cosplay, er zijn veel mensen online die uitleggen hoe ze hun kostuum gemaakt hebben.

Toegevoegd na 1 minuut:
Hier is een site van iemand die professioneel items voor mensen maakt, onder andere voor cosplay: http://volpinprops.blogspot.com/
Kimath