Ik heb een zwart jurkje met daarin paarse/groene bloemen erin, zelfde stof met elkaar, zal ik dat kunnen verven?

Ik heb ooit een jurkje gekocht, het is een zwart jurkje met paarse en groene bloemen in die stof, het is dus wel dezelfde soort stof enzo, maar nu was mijn vraag, zou ik dat jurkje egaal zwart kunnen verven zodat je die bloemen niet meer ziet?

Alvast bedankt!:)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Mode

Antwoorden (3)

Je kan het jurkje natuurlijk zwart verven met zwarte textielverf, maar het zal er niet mooier op worden. Het bloemenpatroon zal zichtbaar blijven, misschien niet heel duidelijk maar toch. Het ligt wel een beetje aan de stof: katoen is bijvoorbeeld makkelijker te verven (omdat het beter kleurstof opneemt) dan synthetische stoffen (die eerder de neiging hebben een nieuwe kleurstof af te stoten).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De verf pakt niet op synthetische stoffen, als je jurk 100% katoen is, krijg je het beste resultaat, als de bloemen erop gestikt zijn, zullen de stiksels ook niet meekleuren, ik denk dat je de bloemen wel zult blijven zien, maar in minder mate
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja dat kan wel, is een heel gedoe. Nodig Dylon ontkleuringsmiddel (bij drogisterij) en Dylon textielverf: zwart.

Eerst ontkleuren en dan zwart verven. Als je de eerste stap weglaat, blijf je de bloemen er doorheen zien.