hoe zit het met tibetaans zilver?

is het massief? of is het verzilverd materiaal wat snel lelijk wordt (net als bijvoorbeeld: sieraden uit de speelgoedwinkel) en wordt je huid er groen van?

Toegevoegd na 8 minuten:
ik bedoel: wordt je huid er zwart van?

12 jaar geleden
in: Mode
2.4K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Tibetaans zilver Voor andere zilvervormen, zoals Tibetaans zilver, geldt dat niet altijd duidelijk is wat het zilvergehalte van het materiaal is. Dit wordt gemaakt volgens traditionele Tibetaanse technologie. Tibetaans zilver is meestal wat donkerder dan 925 zilver, maar blijft mooi bij veelvuldig dragen. 925 zilver zal na enige tijd (vooral als het niet gedragen wordt) zwart worden en moet daarom gepoetst worden met een zilverpoets middel. U kunt ook de term "miao zilver" tegenkomen, dat is een legering van 30% zilver en 70% witmetaal. Dit materiaal wordt veel gebruikt door de tribal Miao bevolking in China. Zij zijn zeer bekend om hun vakkundig handgemaakte sieraden in unieke ontwerpen.

Het beste antwoord

Tibetaans zilver is geen zilver, en zeker niet voor een prijs die je in de speelgoedwinkel betaalt. Het zijn bedeltjes en kettinkjes van een soort metaal die er vaak een beetje antieklook uitziet.

Je hebt dit ook in Tibetaans 'goud' waarbij het uiteraard om goudkleurige artikelen gaat.

De naam 'zilver' is dan ook alleen afgeleid van de kleur die het heeft, en heeft op zich niks met echt ziver -of goud- te maken.

M.a.w. als het groen was geweest dan had het waarschijnlijk Tibetaans Groen geheten.

Toegevoegd na 1 minuut:
O ja, en bij lang en dagelijks dragen kun je er inderdaad groene plekken van krijgen die in aanraking zijn met deze artikelen.

Toegevoegd na 1 minuut:
groene plekken op je huid moet dat zijn
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Als je huid groen wordt van zilver, is het geen zilver. Dan is het koper. Van zilver word je huid zwart.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
minkukel, ga wat anders doen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ook bedankt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sarcasme? @evarist?