Warom hebben mensen van creoolse afkomst vaak gouden tanden?

Het valt me op dat vaak mensen uit antillen, suriname enzv. vaak gouden tanden hebben. Sommige zelfs met een dollar teken of een hartje...
Waarom is dat?
Vinden ze dat mooi of heeft het een andere reden?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Mode
13.1K

Antwoorden (2)

Het heeft puur en alleen met schoonheid te maken.

In die culturen vindt men alles wat glimt en blinkt heel mooi en zeker als het ook van edelmetalen zoals goud of zilver is. Je ziet ook tanden met een diamantje erop.

Een gouden tand is een soort van statussymbool c.q. versiering. Net als sommigen een tatoeage heel mooi vinden.

Overigens is het niet alleen de antilliaanse cultuur waar gouden tanden gebruikelijk is. In heel veel Aziatische, met name arabische culturen kom je het ook tegen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In die cultuur wordt het laten zien, dat je geld hebt, vaak als belangrijk gezien. Dat is de reden dat men graag men bling-bling rondloopt.
AlphaLimaSierra