is vaseline goed voor je wimpers?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Mode
7.5K
Ritsuka
12 jaar geleden
waarom zou je dat daar op smeren?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik haal altijd mijn mascara eraf met vaseline, zie er dan wel uit als een wasbeer, maar dat veeg ik weg met een tissue. Make-up removers prikken zo erg, omdat de huid rond mijn ogen soms droog is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gebruik eens op olie gebaseerde remover.

Antwoorden (4)

Waarom zou het goed zijn. Lijkt me slecht aangezien het ook in de ogen kan komen. De kans op ontstekingen aan de ogen is dan aanwezig.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja hoor waarom niet. Het verzacht je wimpers. Dat doe ik ook soms
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb wel eens gehoord dat vaseline op je wimpers smeren, die wimpers sterker zouden maken.

Ik heb zelfs weleens gehoord dat wonderolie je wimpers veel langer maken en zelfs je wenkbrauwen dikker en voller.

Als dat allemaal waar zou zijn, dan zouden alle kalende mannen alleen maar een flesje wonderolie bij de Etos hoeven te halen om niet meer kaal te worden.

Je smeert gewoon vet.
Hier staat hoe je het moet doen.
http://www.girlscene.nl/beauty/beauty/2010/februari/vaseline_op_je_wimpers

http://www.omaweetraad.com/tipview.php?rubriek=gezondheid&label=Wimpers

Dus ook weer iedere keer het er goed afhalen!

Dit is nu zo'n tip die bijna niks kost en als je het goed doet, dus niet in je ogen smeert, ook geen kwaad kan.

En als het niet helpt smeer je de rest van de vaseline op je ruwe ellebogen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vaseline is gemaakt van Petrolatum, dat is een olie die afkomstig is van petroleum/aardolie. Lang geleden hebben ze dus die olie minerale olie genoemd omdat het uit de aarde komt. Het wordt veel toegepast in de verzorgings- en cosmetica industrie waarbij het woord minerale olie misleidend is omdat er helemaal geen mineralen in zitten.

Persoonlijk geloof ik niet dat welke olie of vet je wimpers langer en voller kan maken, het kan het misschien hooguit zo doen lijken. Als je het toch wilt proberen dan zou ik in ieder geval niet voor vaseline gaan, maar voor een milde babyolie oid.