Ik heb een korst op me neus (nogal chanant) hoe krijg ik hem er het snelst af?

Helpt nivea er op smeren of niet?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Mode
13K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een korst na een wondje?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
weet je wat pas genant is dat je niet weet hoe je genant schrijft!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hij heeft het toch niet over genant, maar over chanant? En ja, wat betekent dat eigenlijk?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gênant is het altijd nog mensen, persoon kan dyslexie hebben.. Waar maken jullie je druk om? Jullie begrijpen de persoon toch? Stelletje jankerds!
Amadea
12 jaar geleden
Toch heb jij het mis, Maris, in het Nederlands heeft genant géén dakje boven de e.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Google het zou ik zeggen, bij mij kom ik uit zonder dakje en met dakje, dus..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
vooral niet ana krabben heb ik gedaan op me hand en nu is het een lelijk litteken!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
misschien wordt er wel charmant en niet gênant bedoeld.

Antwoorden (7)

Het snelst? Pulken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gewoon laten genezen als je gaat krabben kun je een infectie krijgen en een litteken
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gewoon laten zitten en wachten tot het genezen is, als je gaat zitten trekken eraan word het gegarandeerd een litteken, en ik denk dat je dat nog erger vind dan het korstje die nu op je neus zit.

Toegevoegd na 1 minuut:
Want stel je gaat eraan lopen trekken, gaat het weer bloeden, word het weer een korstje, en weer en weer.. Nu als je douched word hij zachter en valt hij er vanzelf van als hij er zin in heeft zeg maar..

Wel je neus zachtjes droog deppen zodat het er niet vanaf word getrokken door je handdoek.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haal Bach crème bij de Etos, smeer dit om de twee tot drie uur op de wond totdat deze gaat vervellen. Daarna kun je je velletje sneller eraf pulken. En dan nog wel Bach crème blijven gebruiken want dan geneest de wond sneller.

Als ik een wondje heb blijf ik de hele dag Bach crème smeren en vaak op de volgende dag kan ik vaak het korstje al eraf pulken (ook al wordt dit afgeraden...) en dan nog ff door blijven smeren zodat ik er geen litteken aan over houd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Inder daad nivea kan helpen als het maar vet is zelfs olijfolie helpt
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik heb dat 5keer gehad en dan ook nog met me wangen erbij..... maar je kan het beste er niet aan zitten, of je moet gaan zwemmen, ja zwemmen dan wordt het korstje zacht en dan kan je het er eventueel ampullikken, maar dat he ik een keer gedaan en toen was me hele neus rood en dat blijft altijd zitten, omdat het de 2de val was met me neus was.... bleef ik er met me handen van af bij de (3de bedoel ik dan.) duss toen had ik het niet meer.. ik weet er alles van hoe jij je voelt......
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
geen nivea erop smeren!! Dan dek je de wond af en dan geneest hij minder snel. wonden genezen het snelst aan de open lucht