hoe ziet een (tepel) piercing er uit als het lichaam het niet accepteerd? en wat kan je er aan doen?of ontstoken is?

en wanneer weet je als je tepel piercing volledig genezen is?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Mode
6.2K

Het beste antwoord

Als het lichaam de piercing niet accepteert groeit de piercing uit. De piercing komt dan steeds meer naar de oppervlakte en valt dan uit. Dit is vaak pijnloos omdat het een langzaam opbouwend proces is. Er kan opnieuw gepiercet worden (de piercen moet dit even bekijken) met een ander materiaal, in de hoop dat het de 2e keer niet wordt afgestoten. Garantie is er uiteraard niet.

Een tepelpiercing geneest binnen 6 tot 9 maanden, duurt wel even dus. Ondertussen goed schoonhouden met zoutwaterspoeling of speciale antibacteriële zeep. Niet aan frunniken en ook geen agressieve middelen (waar bv. alcohol in zit) erop doen. Dit mag dan wel ontsmetten maar kan irriteren (een piercing is immers een wond) en kan de genezing remmen.

Als het ontstoken is, is dat vaak wel te merken. Het kan rood zijn en er kan zeker pus/viezigheid uit komen en een ontsteking aan een piercing is vaak zeer pijnlijk. Soms helpt het om een zoutwaterspoeling te gebruiken, de ontsteking kan vanzelf weggaan. Maar wacht er zeker niet te lang mee. Haal de piercing er ook niet direct uit, dit kan het erger maken (soms kan de ontsteking naar binnen groeien o.i.d.).

Ik weet dit omdat ik zelf een navelpiercing heb en daar ook de nodige problemen mee heb gehad. Voor 100 % accurate informatie zou ik langs een bekende piercing shop gaan. Je kunt ze daar van alles vragen. Een piercing is immers iets waar je goed over na moet denken.