Wat is een goed maar goedkoop epileerapparaat voor je benen en oksels te doen? Hoe moet dit/hoe doen jullie epileren? Is dit aan te raden?

Bedankt alvast!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Mode
1.9K

Het beste antwoord

Ze liggen al voor een paar euro hier en daar bij van die action-achtige winkels, en ook regelmatig bij de Blokker. Kwestie van even zoeken.

Een dure of goedkope maakt in mijn ervaring niks uit ; ze doen allemaal zeer als de hel, en gladde benen of niet, je moet er echt een beetje masochistisch voor zijn. Gemiddeld worden die dingen dan ook één keer gebruikt, als ik zo om me heen hoor.

persoonlijk zou ik het je niet willen aanraden. Liever eens per week, wat zeg ik, liever elke DAG het scheermes dan eens in de maand met zo'n apparaat in de weer.

En ik zou al helemaal niet overwegen het kreng in je oksels of - het idee alleen al - je schaamhaar te zetten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haha je hebt gelijk... Ik doe het gewoon niet ;) Bedankt voor je rechtuit antwoord!

Andere antwoorden (4)

Persoonlijk ben ik fan van de braun epileerapparaten zonder veel poespas. Dus ook niet degene met ijsblokken enzo.
De eerste keren zal het behoorlijke pijn doen, maar geloof me het zal minder worden. net als de aantal haren
Hoe meer je het bijhoud hoe beter en hoe makkelijker.
Ik doe het 1 keer per week.

voor je oksels en bikinilijn
Eerst even insmeren met talkpoeder. dan "glijd" het apparaat makkelijker over de huid

En als je begint doe het s`avonds dan kan de huid herstellen tijdens de nacht.
Na het epileren de huid scrubben is ook aan te raden. wordt je huid mooi zacht van.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je okselhuid vooral is heel erg teer, en hier moet je niet met agressieve apparaten opgaan om de haartjes eruit te trekken. Commercials als van Dove ("Wil jij ook zo'n mooie okselhuid?) moet je dan ook niets van geloven. OF je loopt met ongelooflijke pijnlijke rode bobbels van het epileren onder je huid, OF je kiest voor wat kleine stipjes na het ontharen met een scheermes. De dames in de Dove en Nivea Reclames hebben daar echt wel make up op zitten om je toen geloven dat jij ook zulke oksels kunt krijgen.

Wat betreft het ontharen van jouw benen ben ik het met bovenstaand antwoord eens dat de pijn met een epileerapparaat daarvan niet opweegt tegen af en toe een keer extra scheren.

Wat je dan nog wel zou kunnen doen, maar dan alleen als je het regelmatig doet, dus niet wanneer er al een oerwoud op je benen/oksels staat, dat is om telkens een scheermesje mee te nemen onder de douche en dan je benen en oksels flink in te zepen, en er dan even met het scheermesje over te gaan. Je hebt dan geen geknoei met scheerschuim, afspoelen, etc. dat doe je dan gewoon tijdens het douchen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik vind de Braun epilady zelf erg fijn en doet minder zeer als een goedkopere die ik bij blokker had gekocht. Het kost misschien iets meer maar gaat wel erg lang mee!!

Tip: laat je benen eerst een keer harsen, dan komen je haartjes dunner terug en zal t epileren minder zeer doen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
harsen is sowieso minder pijnlijk dan epileren en net zo doeltreffend
ik heb ook een braun epilady en gebruik deze maandelijks voor me benen ik doe dit altijd onder de douche en onder de kraan en vind dit echt niet pijnlijk alleen het scheenbeen is wat gevoeliger
dus als je er 1 aanschaft kijk of je hem onder de douche kan gebruiken

succes