Hoe krijg ik me nagels hard?

Ik heb ongeveer me hele leven nagels gebeten. Nu ben ik er sinds 2 weken weer vanaf. Ik heb jaren met kunstnagels gelopen. Doordat heb ik regelmatig infecties gehad. Nu ik daar helemaal vanaf ben en me eigen nagel wil showen, zijn ze zo broos dat ik ze zelfs kan dubbel vouwen. Ik heb verschillende verharderners gebruikt van goedkoop tot duur. Nu is mijn vraag wie weet er een oplossing dat wel werkt. Wil namelijk niet weer gaan bijten. En een goed voorbeeld geven aan me dochter van 2. Die ook al mama nadoet.

Toegevoegd na 7 minuten:
Acryl en gel nagels heb ook geprobeert maar daar krijg ik worsten vinger van en doet pijn

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Mode
2.8K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zie veel antwoorden waarin nagelverharders worden aangeraden. Mijn ervaring is dat ik ze dan eerder kapot stoot. Gewoon een mooi nagellakje doet het beter, vind ik.

Het beste antwoord

Gezonde nagels moet van binnen uit komen.

Dus goed voeding is heel belangrijk.

Ik prijs niet graag produkten aan, maar ik heb zelf hele goede ervaring met het slikken van Mariandl Kiezelaarde met Calcium: 120 capsules voor ruim 10 euro.
Dat is voor 40 dagen.
Kiezelaarde (silicium) 300mg, calciumgluconaat 45mg.

Het kan wel 6 weken duren voordat je resultaat ziet,
net zo lang als je nagels groeien.
Maar ik zag ze dikker worden

Te koop bij o.a. De Tuinen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
werkt inderdaad prima +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Juist dat is een goed advies!
+
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
mijn moeder rade het me ook aan. bedankt

Andere antwoorden (8)

Ooit las ik ergens dat nagels hard worden door ze iedere dag een minuut of vijf in een badje met citroensap te dompelen. (smaakt ook niet echt lekker)
(Voor een kind van twee zou ik dat NIET aanraden, alles daar aan moet nog groeien op z'n eigen manier in z'n eigen tempo)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Allereerst: gefeliciteerd! Ik heb ook mijn leven lang gebeten, maar ben er ook door een kunstnagelserie vanaf gekomen. Fijn is dat!

Nagels worden zachter dan normaal als ze beschermd worden door een andere factor (zoals kunstnagels). Dus zodra de kunstnagels eraf zijn, moeten de nagels geheel opnieuw groeien (minstens enkele maanden) voordat ze weer op zijn hardst zijn.
Het helpt vaak wel om veel te wrijven op je nagelriemen, waar ze uit groeien, om hier de bloeddoorstroming te verhogen. En natuurlijk zijn er kunstmatige middelen, zoals extra kalk eten, nagelverharders met formaldehyde (niet echt gezond) en handcremes die beloven dat ze je nagels verharden en je handen verzachten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er zijn speciale nagel verhardende nagellakken kun je gewoon bij de kruidvat enzo kopen en anders kun je nog vitamine b tabletten proberen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
wat je moet doen is inderdaad kiezelaarde gebruiken ik neem er twee per dag ,je kan ze online bestellen .ik gebruik ze nu twee weken en ik heb weer een wit randje .ik zou wel adviseren doe iedere dag gewoon even met een vijltje er langs gaan ,niet veel hoor en dan met nagelverharder gewoon van kruidvat .het helpt echt hoor mijn nagels waren ook heel broos scheurde in het was een ramp heb ook kunstnagels enz gedaan maar dat werk niet je nagels moeten gewoon zo de kans krijgen om te groeien .veel succes .
12 jaar geleden
Ik merk het aan mijn calcium-gebruik :-)

Soms drink ik weken geen melk; zachte nagels.
Drink ik dan een week of 2, 1 à 2 glazen melk per dag, zijn mijn nagels harder en groeien ze sneller
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ook ik heb jaren nagels gebeten.. Maar nu zijn mijn nagels behoorlijk hard. Breken zelden af. Ik heb in het begin m'n nagels kort gehouden. Steeds afknippen en op een gegeven moment merk je dat ze harder worden en dan kan je ze laten groeien. Weinig resultaat in het begin dus, maar ik ben er nu echt heel blij mee!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Fantastisch dat je jezelf wil leren niet meer nagel te bijten. Ik heb het ook heel erg lang gedaan en heb het mezelf zo'n zeven jaar geleden afgeleerd, het was zo moeilijk.

Toen ik zelf net gestopt was waren mijn nagels ook heel erg broos en ik probeerde nagellakjes en dat soort spul. Ik kwam erachter dat er maar een goede oplossing is.

Ten eerste je voeding. Probeer zoveel mogelijk gezonde dingen te eten, ook erg goed voor je dochtertje. Eten zoals boter, melk, kaas en andere zuivel producten zijn altijd wel goed voor je botten en je nagels. Ook veel vitamines doen wonderen en spruiten hebben erg veel vitamines, als ze vers zijn.

Wat je ook moet doen is je nagels lekker laten. Probeer een heel klein randje aan je nagels te laten en ze steeds tijdig af te knippen. Je nagels hard laten worden kost gewoon heel erg veel tijd. Na een tijdje (half jaartje) kun je proberen je nagels een beetje te laten groeien, gaat het goed, dan ben je op de goeie weg. Gaat het minder, af en toe gewoon weer wat korter knippen.
Als je knipt, niet tot aan de huid. Laat een klein randje over, best moeilijk, maar het gaat je lukken.

Geen nepnagels meer gebruiken, is zeer slecht voor je nagels en je nagelriemen. Ook niet aan je nagelriemen zitten of naar achteren drukken, das niet gezond.

Er is een bepaalde olie die je op je nagels kan doen en dat schijnt dan erg goed voor je nagels te zijn, maar ik weet niet hoe het heet. Sorry.

Erg veel sterkte en succes.
Tiz een mooie overwinning.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
baden in lauwe olijfolie,en met de nagels op de tafel "trommelen".dat versterkt op de duur de nagels.